3969
Sök

Bygg om dörrsidorna?

22 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
Tja!

Jag tänkte kanske bygg om dörrsiderna på min celica ST182 för att få in ett par 6,5tum. Nån som har gjort det och har lite bra tips eller gärna några bilder? (på vilken bil som hälst)

Eller har nån annan löst det på nåt bra sätt?

Mvh John

494 Inlägg
9 maj 2006
har planer på att bygga om mina dörrar till sommarn de enklaste måste nog vara att
åka till skroten och köpa nya inner dörrar asså (paneler) och sen ta bort allt tyg och klädsel
karva ut ett passande hål och sen köpa lite glasfiber och gjuta iordninge de så de blir fint! sen klä de hela.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Studerande
463 Inlägg
9 maj 2006
Tjena.

Har just byggt om mina dörrsidor, just för att få plats med 6,5tummare. Det jag gjorde var att jag monterade lös den nedre delen av dörrsidan ("kartfacket") och därefter gjorde en form att lägga glasfiber på i fogskum. Vet inte hur det ser ut på din bil, om du har sådana... Därefter var det bara att smeta på polyesterplast, slipa, spackla, slipa igen och sedan så lackera. Naturligtvis kan du klä istället om du känner för det.

Så här blev det för mig till slut:

http://www.garaget.org/?car=17536&image=178600

Och du, glöm inte att ha plasthandskar och helst också andningsmask, har hört att ångorna från polyesterplasten är mycket farliga. Har några frågor så är det bara att skicka PM smile

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

22 Inlägg
10 maj 2006
Trådstartare
får bli nåt liknade som du byggde!
men du lackade bara dit svart eller?

Köksdiktator
10 Inlägg
12 maj 2006
tjena tänkte bara säga att om du ska ha bra ljud så skall du nog göra som vogge rekomedera men du bör nog dämpa dörrarna om du vill kunna spela ordentligt

494 Inlägg
12 maj 2006
bara en notis !! ANVÄND handskar och de ska vara grova modellen du kan bli epoxi intollerant vilket betyder att man är allergisk mot de mästa som har med plast att göra!!!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

22 Inlägg
13 maj 2006
Trådstartare
oki! tack för tipsen. Ingen mer som har några biler på sina byggen?

Sök