har en b230ft med: v-kam klracing chip (bränsleboxen) portat grenrör 13c turbo på 1,1 bar (skall eventuelt byta till 15g) större ic dumpventil återcirkulerande öppet luftfilter från BMC 3 tum från turbo hela vägen och sportkatt
jag undrar hur mkt hk det kan ligga i bilen och funderar på att lämmna in min 531 topp på portning och fräsa till ventilsätena. men jag undrar om det är värt det? hur mkt mer hk får jag? eller får jag mer bottenvrid?
säger ungefär som ovanstående... max 200 häst skulle jag tro... med tanke på att de är turbon som bromsar i detta fallet så skulle jag säga att du får 0 hästar av å slänga dit en portad topp...kanske nån Nm mer...men hade du bytt å slängt på en större turbo skulle du fått mer effekt...å tillsammans med turbon portat toppen...då hade de blivit väldigt roligt
Men då gäller det att veta vad man gör också, inte bara "ju större desto bättre"
beror på hur man ser de...har man riktiga grejer från början så gör en större turbo inte sakerna direkt värre...
okej men fundrara nog isåfall på en bolt on turbo. inte ås jätta mkt större än den jag ar nu jag tror att 15g turbon passar rakt på. eller? eller rekomenderara du någon annan turbo till mitt recept?
Men då gäller det att veta vad man gör också, inte bara "ju större desto bättre"
beror på hur man ser de...har man riktiga grejer från början så gör en större turbo inte sakerna direkt värre...
okej men fundrara nog isåfall på en bolt on turbo. inte ås jätta mkt större än den jag ar nu jag tror att 15g turbon passar rakt på. eller? eller rekomenderara du någon annan turbo till mitt recept?
Mvh
första setupen jag körde var portad 531 topp, A-kam 13C turbo 1.2 bars ladd säga max 200hk å 3-350nm
andra setupen jag körde var Portad 531, A-kam 465cc spridare, 3"lmm 1.5 bars ladd säg max 220hk å 4-450Nm
steg 3 = samma grejer som steg 2 fast en stor turbo 0.8 bar = bänkades till 250 häst å 346nm... vi fick tyvärr inte upp laddet i bänken tryckts ryckt wg slang så vad de gav vid tex 1-1.2 bar förblir en gåta men jag kan ju säga att när jag kom hem å fick dit en värre tryckklocka samt plockade bort katalystatorn sköt de ruggigt mycke bättre med 1-1.2 bars ladd... de enda som skiljde då var turbo... de var std katt,intercooler å orginal tändbox i kärran... med värre grejer där så... Kolla på min senaste film då ser du mitt nya recept går helt ok... hade kört orginal sprut om inte mitt ballade ur då de hade lirat ihop med denna setupen också men nått i elhärvan tror jag satte käppar i mitt hjul..
beror på hur man ser de...har man riktiga grejer från början så gör en större turbo inte sakerna direkt värre...
okej men fundrara nog isåfall på en bolt on turbo. inte ås jätta mkt större än den jag ar nu jag tror att 15g turbon passar rakt på. eller? eller rekomenderara du någon annan turbo till mitt recept?
Mvh
första setupen jag körde var portad 531 topp, A-kam 13C turbo 1.2 bars ladd säga max 200hk å 3-350nm
andra setupen jag körde var Portad 531, A-kam 465cc spridare, 3"lmm 1.5 bars ladd säg max 220hk å 4-450Nm
steg 3 = samma grejer som steg 2 fast en stor turbo 0.8 bar = bänkades till 250 häst å 346nm... vi fick tyvärr inte upp laddet i bänken tryckts ryckt wg slang så vad de gav vid tex 1-1.2 bar förblir en gåta men jag kan ju säga att när jag kom hem å fick dit en värre tryckklocka samt plockade bort katalystatorn sköt de ruggigt mycke bättre med 1-1.2 bars ladd... de enda som skiljde då var turbo... de var std katt,intercooler å orginal tändbox i kärran... med värre grejer där så... Kolla på min senaste film då ser du mitt nya recept går helt ok... hade kört orginal sprut om inte mitt ballade ur då de hade lirat ihop med denna setupen också men nått i elhärvan tror jag satte käppar i mitt hjul..
okej. men andra setupen körde du med orginal 13c turbon då med? orginal kolvar o stakar?
465 spridare v art köpte du dom? 3"LMM var fick du tag på den?
okej men fundrara nog isåfall på en bolt on turbo. inte ås jätta mkt större än den jag ar nu jag tror att 15g turbon passar rakt på. eller? eller rekomenderara du någon annan turbo till mitt recept?
Mvh
första setupen jag körde var portad 531 topp, A-kam 13C turbo 1.2 bars ladd säga max 200hk å 3-350nm
andra setupen jag körde var Portad 531, A-kam 465cc spridare, 3"lmm 1.5 bars ladd säg max 220hk å 4-450Nm
steg 3 = samma grejer som steg 2 fast en stor turbo 0.8 bar = bänkades till 250 häst å 346nm... vi fick tyvärr inte upp laddet i bänken tryckts ryckt wg slang så vad de gav vid tex 1-1.2 bar förblir en gåta men jag kan ju säga att när jag kom hem å fick dit en värre tryckklocka samt plockade bort katalystatorn sköt de ruggigt mycke bättre med 1-1.2 bars ladd... de enda som skiljde då var turbo... de var std katt,intercooler å orginal tändbox i kärran... med värre grejer där så... Kolla på min senaste film då ser du mitt nya recept går helt ok... hade kört orginal sprut om inte mitt ballade ur då de hade lirat ihop med denna setupen också men nått i elhärvan tror jag satte käppar i mitt hjul..
okej. men andra setupen körde du med orginal 13c turbon då med? orginal kolvar o stakar?
465 spridare v art köpte du dom? 3"LMM var fick du tag på den?
Mvh
Oj FEL , steg 2 = 15G turbo (850 t5)
lgspeed.se säljer 465cc spridare.. dom kallas s60r spridare,,gröna bosch slut nr 968... Jag byggde en 3"lmm å flyttade över orginal elektroniken bara.
orginal kolvar å stakar har jag kört med... orginal kolvarna har jag inte bytt ännu..dom orkar väl med 35-400hk så länge de inte spikar mer om man vet vad man gör... stakarna är bytta.. men 1.2 bar körde jag med denna turbo + orginal stakarna...skulle väl tro jag hade närmare 300 hästar då..
första setupen jag körde var portad 531 topp, A-kam 13C turbo 1.2 bars ladd säga max 200hk å 3-350nm
andra setupen jag körde var Portad 531, A-kam 465cc spridare, 3"lmm 1.5 bars ladd säg max 220hk å 4-450Nm
steg 3 = samma grejer som steg 2 fast en stor turbo 0.8 bar = bänkades till 250 häst å 346nm... vi fick tyvärr inte upp laddet i bänken tryckts ryckt wg slang så vad de gav vid tex 1-1.2 bar förblir en gåta men jag kan ju säga att när jag kom hem å fick dit en värre tryckklocka samt plockade bort katalystatorn sköt de ruggigt mycke bättre med 1-1.2 bars ladd... de enda som skiljde då var turbo... de var std katt,intercooler å orginal tändbox i kärran... med värre grejer där så... Kolla på min senaste film då ser du mitt nya recept går helt ok... hade kört orginal sprut om inte mitt ballade ur då de hade lirat ihop med denna setupen också men nått i elhärvan tror jag satte käppar i mitt hjul..
okej. men andra setupen körde du med orginal 13c turbon då med? orginal kolvar o stakar?
465 spridare v art köpte du dom? 3"LMM var fick du tag på den?
Mvh
Oj FEL , steg 2 = 15G turbo (850 t5)
lgspeed.se säljer 465cc spridare.. dom kallas s60r spridare,,gröna bosch slut nr 968... Jag byggde en 3"lmm å flyttade över orginal elektroniken bara.
orginal kolvar å stakar har jag kört med... orginal kolvarna har jag inte bytt ännu..dom orkar väl med 35-400hk så länge de inte spikar mer om man vet vad man gör... stakarna är bytta.. men 1.2 bar körde jag med denna turbo + orginal stakarna...skulle väl tro jag hade närmare 300 hästar då..
okej det sitter ju spridar motsåtn på b230ft motorn. dom spridarna är rätt ohm då? hur styrde du allting? mappa du? eller körde du bara? ställbart kamdrev? byggde själv? låter avancerat.
okej. men andra setupen körde du med orginal 13c turbon då med? orginal kolvar o stakar?
465 spridare v art köpte du dom? 3"LMM var fick du tag på den?
Mvh
Oj FEL , steg 2 = 15G turbo (850 t5)
lgspeed.se säljer 465cc spridare.. dom kallas s60r spridare,,gröna bosch slut nr 968... Jag byggde en 3"lmm å flyttade över orginal elektroniken bara.
orginal kolvar å stakar har jag kört med... orginal kolvarna har jag inte bytt ännu..dom orkar väl med 35-400hk så länge de inte spikar mer om man vet vad man gör... stakarna är bytta.. men 1.2 bar körde jag med denna turbo + orginal stakarna...skulle väl tro jag hade närmare 300 hästar då..
okej det sitter ju spridar motsåtn på b230ft motorn. dom spridarna är rätt ohm då? hur styrde du allting? mappa du? eller körde du bara? ställbart kamdrev? byggde själv? låter avancerat.
mvh
Jag körde chippat å inget annat polarn med 280 häst har ett steg 1 chipp han köpte av mig för längesen.... R-spridarna är Högohm så man plockar bort spridarmotstånden på orginal motorhärvan å kopplar ihop alla kablar med varandra... hade inget ställbart kamdrev å har inget nu heller.
byggde själv ? om du menar Lmm så tog jag ett plaströr med 76mm innderdiamter å sågade upp ett hål i som var lika stort som elektroniken sen flyttade jag bara över den å tätade runt. körde även ställbar bränsletrycksregulator för r spridarna vill ha 3.8 bars soppatryck istället för 3 bar.
lgspeed.se säljer 465cc spridare.. dom kallas s60r spridare,,gröna bosch slut nr 968... Jag byggde en 3"lmm å flyttade över orginal elektroniken bara.
orginal kolvar å stakar har jag kört med... orginal kolvarna har jag inte bytt ännu..dom orkar väl med 35-400hk så länge de inte spikar mer om man vet vad man gör... stakarna är bytta.. men 1.2 bar körde jag med denna turbo + orginal stakarna...skulle väl tro jag hade närmare 300 hästar då..
okej det sitter ju spridar motsåtn på b230ft motorn. dom spridarna är rätt ohm då? hur styrde du allting? mappa du? eller körde du bara? ställbart kamdrev? byggde själv? låter avancerat.
mvh
Jag körde chippat å inget annat polarn med 280 häst har ett steg 1 chipp han köpte av mig för längesen.... R-spridarna är Högohm så man plockar bort spridarmotstånden på orginal motorhärvan å kopplar ihop alla kablar med varandra... hade inget ställbart kamdrev å har inget nu heller.
byggde själv ? om du menar Lmm så tog jag ett plaströr med 76mm innderdiamter å sågade upp ett hål i som var lika stort som elektroniken sen flyttade jag bara över den å tätade runt. körde även ställbar bränsletrycksregulator för r spridarna vill ha 3.8 bars soppatryck istället för 3 bar.
okej. låter ju bra.
okej men det går ju massor av små trådar inne i LMM:en. som jag tkr verkar jobbiga.
Som redan skrivits i tråden så kommer du knappt känna skillnad med en annan topp. Men har du planerat att få upp effekten till omkring 300 så kommer du märka en jäkla skillnad. Så med andra ord så är det väl investerade pengar om du vill ha en bra motor.
Som redan skrivits i tråden så kommer du knappt känna skillnad med en annan topp. Men har du planerat att få upp effekten till omkring 300 så kommer du märka en jäkla skillnad. Så med andra ord så är det väl investerade pengar om du vill ha en bra motor.
det dära underlätta väldigt mkt! vad har en b230ft motor för stolek på spridarna från början? cc alltså
Som redan skrivits i tråden så kommer du knappt känna skillnad med en annan topp. Men har du planerat att få upp effekten till omkring 300 så kommer du märka en jäkla skillnad. Så med andra ord så är det väl investerade pengar om du vill ha en bra motor.
det dära underlätta väldigt mkt! vad har en b230ft motor för stolek på spridarna från början? cc alltså
sen sitter det ett spridar motstånd på min b230ft motor så är det väll låg ohm spridare?