2486
Sök

Biltvätt

6 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
Tjenare.

Är ny här på forumet. big_smile

Jag har en fråga om biltvätt. I många länder så har dom börjat använda "ånga" för att tvätta sina bilar, både utsidan och insidan.

Är det någon här som har testat denna nya metod?

Vi hörs smile

/Atkin

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
9 oktober 2009
Eh va? Nån källa? Filmklipp?

Låter extremt konstigt att rengöra utsidan av bilen med ånga.
Insidan kan jag förstå.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

6 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare

191 Inlägg
9 oktober 2009
Ser ut till att ta en jäkla tid smile Skulle vara riktigt kul och testa och se resultatet i verkligheten om alla asfaltsprickar och dylikt försvinner med endast ånga. Ser ju inte ut som han i filmen använder några medel till förbehandling menar jag.

Åttafemti R

6 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
Det är helt ekologiskt, plus det tar ca 2-5L vatten per bil.

Det här med vattenfri biltvätt tror jag inte riktigt på, men här använder man ändå lite vatten.
Läste också att värmen från ångan ska inte skada lacken heller.

191 Inlägg
9 oktober 2009
Atkin skrev:
Det är helt ekologiskt, plus det tar ca 2-5L vatten per bil.

Det här med vattenfri biltvätt tror jag inte riktigt på, men här använder man ändå lite vatten.
Läste också att värmen från ångan ska inte skada lacken heller.

Lacken tar inte skada säger du, inga uppgifter på om det skadar andra saker på en bil på längre sikt?
T.ex gummilister, plastdetaljer etc. Tänker då mest på om det torkar ut eller missfärgas. Bara en tanke som slog mig, är inget bilvårdsproffs bara en hobbytvättare smile

Åttafemti R

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
9 oktober 2009
Jag säger bara: REPOR!

Är samma korkade påhitt som "Wash without water"

Jorden går inte under för att man tvättar bilen med hederligt vatten, så jag fortsätter med det. wink

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

1 237 Inlägg
9 oktober 2009
Adde666 skrev:
http://www.vastranyland.fi/ekonomi/ekora_tv%C3%A4ttar_utan_kemikalier_1968571.html

får jag fråga vartifrån du är då du länkar till ett ynkligt ställe i Finland där jag bor? big_smile

191 Inlägg
9 oktober 2009
Torlejf skrev:
Jag säger bara: REPOR!

Är samma korkade påhitt som "Wash without water"

Jorden går inte under för att man tvättar bilen med hederligt vatten, så jag fortsätter med det. wink

Mvh. David.

Fortsätter nog med det jag också smile Inget vatten har skadat mina bilar än så länge.

Åttafemti R

I got Dubs!
2 423 Inlägg
9 oktober 2009
liquisole skrev:
Adde666 skrev:
http://www.vastranyland.fi/ekonomi/ekora_tv%C3%A4ttar_utan_kemikalier_1968571.html

får jag fråga vartifrån du är då du länkar till ett ynkligt ställe i Finland där jag bor? big_smile

Jag blev nyfiken och googlade big_smile
edit: skåne
Senast redigerat av Adde666 (9 oktober 2009)

Administratör
11 911 Inlägg
9 oktober 2009
Atkin skrev:
Tjenare.

Är ny här på forumet. big_smile

Jag har en fråga om biltvätt. I många länder så har dom börjat använda "ånga" för att tvätta sina bilar, både utsidan och insidan.

Är det någon här som har testat denna nya metod?

Vi hörs smile

/Atkin

Hej och välkommen till forumet. Börja här dock: http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök