Har ett litet problem, ska blanda till en go drink, Captain pineapple (Captain Morgan, sourz pineapple, sprite) Men lyckas inte få till den riktigt. Någon som tror vig veta ungefär hur mycket av varje man ska ha. Är vekligen skitkass när det är mer än två ingridienser
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
För det första så bör man väl ej ha speciellt mycket sprit (6cl max på ett glas? ) och resten "virke" Jag skulle nog ha blandat ett par cl av både rommen och likören (?).
Såg detta först nu och förhoppningsvis har du redan fått till det. Försökte googla det men det gick ju bara sådär. Det enda förslag jag kan komma med är att inte börja med "piratgrogg" eller "rövargrogg" Felet vi Svenskar gör aär att ha i för mycket sprit. Tänk på att detta är en Karabiisk dring och skall vara läskande svalkande. Skulle tro mest på en shaker med 4/2 och is (skaka). Ner i ett "grogg glas" och fyll på med Sprite. Fast jag dricker ju Bombardier just nu så jag e kanske fel kille att uttala mig Lycka till och meddela om du hittar blandningen för det lät jvligt gott.
kör en 3cl rom 3cl sourz men du kan ju kasta om de så du tar en 4a av de ena och en 2a av de andra osv, det är bara testa dig fram men ja brukar köra en 2a el 3a beroende på hur många sprit sorter jag har i drinken