2251
Sök

Bakrutetorkarspolare,få den att spruta nåt annat än spolarvätska

401 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
Upplever aldrig att någon tvärnitar framför en, så jag undrar hur fan du beter dig i trafiken egentligen. Kör 1500 mil i Göteborg huvudsakligen och visst finns de rötägg, men de håller fan inte på å tvärnitar o jävlas såpass mkt att ja skulle börja fundera på att förstöra en bil för att kunna spruta hallonsaft som hämnd och riskera spö samt åtal

ja tex..3 filigt 90 gräns..ligger i innefilen i ca 100/110...finns utrymme i dom andra filerna..jag lägger mig ganska nära..inte en jävel framför men desto fler bakom mig som höll samma snitt innan åbäket..och då lägger fanskapet på tvärniten...Du kan försöka att rättfärdiga det på alla dina vis..

men så gör man inte..punkt och slut...

och det där var bara ett exempel...

ibland behöver man bjuda på hallonsaft elr whatnot.Och om du väljer att stanna på motorvägen och diskutera så är det helt up to you

och jag kör ca 4000 mil i sthlm/år
Senast redigerat av Saab_Diana (10 oktober 2009)

C20LET
1 041 Inlägg
10 oktober 2009
ah lite humor kan ni väl ha, jag hade det monterat för två år sen o det va kul så länge det varade.

lite saft är inte alls farlig o få det på byxorna, om det ger straff eller inte så va det min sak då.
tror inte att nån blev arg på mig alls, utan att de drabbade skrattade på som fan o bad mig att stanna o spruta saft för att kunna filma det.

så till er moral tanter så ingen skada skedde från min sida utan att alla tyckte att det va roligt o fan va polarna fick lida för denna idén, ingen vågade stå framför bilen big_smile
Senast redigerat av Rawad (10 oktober 2009)

Vi tycker olika vet jag, that's it

Green Street Elite
676 Inlägg
10 oktober 2009
det handlar inte om vara moral vakt, utan se det på det här viset, 2 scenarion

1. du är ute o går längs vägen med låt säga din dam för kvällen, nån liten snorvalp kommer upp längsmed med sin " stylade " 240->745" och sprutar saft/olja/vatten mot erat håll...  vattnet/oljan/ eller vafan de nu kan vara missar dig men träffar din dams fina utstyrsel...
e detta roligt o du skulle vilja att dom gör om det så att du kan filma eller skulle du bli vansinnig o försöka leta upp snorvalpen i hans " stylade " 240->745"?

2. du kommer upp till ett rödlyse i din bil som e nytvättad o du är allmänt stolt över skicket, och snorvalpen framför sprutar saft/olja/diverse sattyg över din framruta...
samma sak här

e detta roligt o du skulle vilja att dom gör om det så att du kan filma eller skulle du bli vansinnig o köra efter snorvalpen i hans " stylade " 240->745"?

1 171 Inlägg
10 oktober 2009
En fråga: Är det inte jobbigare att ligga 4000mil/år irriterad och sniffa häck än att visa lite hänsyn och chilla. Kan ju inte vara bra för hälsan på något sätt att hålla på och vara sur när man kör.

Sedan är det som sagt lustigt med den utbredda logik-dyslexin eller fundamentala empati-disordern i människosläktet att man ska hålla på och hämnas och bete sig på samma sätt man inte gillar att andra gör.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
10 oktober 2009
Men vafan. Har ni vaknat på fel sida sängen idag eller?

Ibland när det är nå mupphuve som ligger waay för nära så önskar jag oxå att jag hade en liten spruta.
Jag brukar blinka med dimljusen bak. Men det är sällan folk fattar ngt.
Igår faktiskt önskade jag att jag hade en. Var nån gubbe som var jätte nära hela tiden i typ 3mil.
Fett irriterande iaf.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 171 Inlägg
10 oktober 2009
Logik-dyslexi-paraden fortsätter.

LeafBox: Du och Saab-Diana2.0turbo kan ju köra om varandra och spruta på varandra tills ni tröttnar alternativt krockar då. Det är ju sådana som du som hon reagerar på och vice versa.yikes Lustigt det här faktiskt.

Fint namn förresten.smile

3 259 Inlägg
10 oktober 2009
Saab_Diana skrev:
nej jag är innerligt less på alla som tvärnitar och blinkar och har allmänna spasmeryck på vägarna och leker poliser....så...därför behövs nu något göras

Aldrig funderat på varför folk tvärnitar? Antar att det är när du ligger bakom en bil som dom tvärnitar?

Om nu så är fallet, HÅLL AVSTÅND DÅ ÄRTHJÄRNA utifall nån måste bromsa för en fara! Förstår verkligen inte problemet? Om nån idiot ligger 5 meter i från arslet på mig på landsvägen så pallnitar jag med, utan att tveka en sekund! Och om man inte fattar varför nån framför en tvärnitar så ska man nog inte ha körkort!
Senast redigerat av JonR (10 oktober 2009)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

C20LET
1 041 Inlägg
10 oktober 2009
paradyne skrev:

1. du är ute o går längs vägen med låt säga din dam för kvällen, nån liten snorvalp kommer upp längsmed med sin " stylade " 240->745" och sprutar saft/olja/vatten mot erat håll...  vattnet/oljan/ eller vafan de nu kan vara missar dig men träffar din dams fina utstyrsel...
e detta roligt o du skulle vilja att dom gör om det så att du kan filma eller skulle du bli vansinnig o försöka leta upp snorvalpen i hans " stylade " 240->745"?

2. du kommer upp till ett rödlyse i din bil som e nytvättad o du är allmänt stolt över skicket, och snorvalpen framför sprutar saft/olja/diverse sattyg över din framruta...
samma sak här

e detta roligt o du skulle vilja att dom gör om det så att du kan filma eller skulle du bli vansinnig o köra efter snorvalpen i hans " stylade " 240->745"?

Tror faktiskt inte att jag hade vart så arg o velat skada denna person för den lilla saken, vi lever i år 2009
o inte i sten åldern eller i vilda västern, som jag förstod att dina två scenarion, att jag skulle leta upp killen o spöa han/hon för en sån liten sak.

och nej du skrev inte att du skulle spöa killen utan om man läser mellan raderna så va det så du menar.

som tur så vet vissa va som är farligt o ofarligt, att få lite saft på min flickväns klänning pga att hon va en idiot o inte stannade tills hon får grönt, då skulle jag inte klandra killen/tjejen som skulle dela lite saft o skratta åt händelsen för att det va tjejens fel..

man det är va jag hade gjort o vilket du hade tyckt att det va korkat då, men jag är jag o thats it.
men du hade säkert spöat killen för inget fast än det va din flickväns fel???

lägg ner hela sörjan o kom inte med dina roliga scenario...

C20LET
1 041 Inlägg
10 oktober 2009
fattar inte va det e för fel på vissa människor, varför skall trådar spåra ur på ett eller annat sätt.

läste ni tråden från början ens?
va det klagemål eller råd TS ville ha tror ni?

Ingen är intresserad av era dumma scenario eller syn punkter, skulle han eller hon vilja ha saft olja eller disel i sin spruta så lär den personen skaffa sig en så iaf oas va ni än skriver.

skall ni börja tramsa er o citera hur dum i huvudet man är för att man har gjort nåt liknade så låt bli istället för det är inte va tråden handlar om..

sitt inte där o spela änglar medans ni sitter dagligen bakom ratten o felar på vägarna höger o vänster.
om ni aldrig har gjort nåt fel innan så tycker jag att ni borde skriva här annars så e det meningslös att vara dubbel moralisk..

Green Street Elite
676 Inlägg
10 oktober 2009
Rawad skrev:
paradyne skrev:

samma sak här

Tror faktiskt inte att jag hade vart så arg o velat skada denna person för den lilla saken, vi lever i år 2009
o inte i sten åldern eller i vilda västern, som jag förstod att dina två scenarion, att jag skulle leta upp killen o spöa han/hon för en sån liten sak.

och nej du skrev inte att du skulle spöa killen utan om man läser mellan raderna så va det så du menar.

som tur så vet vissa va som är farligt o ofarligt, att få lite saft på min flickväns klänning pga att hon va en idiot o inte stannade tills hon får grönt, då skulle jag inte klandra killen/tjejen som skulle dela lite saft o skratta åt händelsen för att det va tjejens fel..

man det är va jag hade gjort o vilket du hade tyckt att det va korkat då, men jag är jag o thats it.
men du hade säkert spöat killen för inget fast än det va din flickväns fel???

lägg ner hela sörjan o kom inte med dina roliga scenario...

före första så va det aldrig nå tal om att " spöa " folk, det går faktiskt o ta sig an en JÄÄVLIGT het diskution/utskällning utan att det börjar rycka i knogspetsarna... Och det va absolut inte min mening att det skulle kunna läsas saker mellan raderna jag inte ens tänkt tanken på, men om du uppfattade det på det viset så får du nog ta o läsa om texten o se det ur min syn på det hela...

Ärligt talat tror jag inte ett dugg på att du skulle skratta åt händelsen,
o de e klart som fan man inte antar direkt när en vätska kommer farandes att de e saft?
åh jag tror inte du skulle sniffa på vätskan som kom farandes för att få reda på vad de e innan du har ryckt ut snubben ur bilen (( utan att behöva spöa på honom) nu behöver du inte läsa mellan några rader^^)

men som sagt skulle vara kul o se vad de e du skulle göra om nu " Saab_Diana " skulle åka förbi o spruta en vätska på dig ^^ haha ^^ isåfall vill jag gärna ha film bevis på att du tyckte det va roligt wink ^^

MVH

16 197 Inlägg
10 oktober 2009
JonR skrev:
Saab_Diana skrev:
nej jag är innerligt less på alla som tvärnitar och blinkar och har allmänna spasmeryck på vägarna och leker poliser....så...därför behövs nu något göras

Aldrig funderat på varför folk tvärnitar? Antar att det är när du ligger bakom en bil som dom tvärnitar?

Om nu så är fallet, HÅLL AVSTÅND DÅ ÄRTHJÄRNA utifall nån måste bromsa för en fara! Förstår verkligen inte problemet? Om nån idiot ligger 5 meter i från arslet på mig på landsvägen så pallnitar jag med, utan att tveka en sekund! Och om man inte fattar varför nån framför en tvärnitar så ska man nog inte ha körkort!

håller me Diana.

om folk sluta köra som krattor å bara håller sig undan så att andra som kör fortare kommer förbi så vore allt så mycke lättare-

"Testar man inte så får man aldrig veta"

401 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
JonR skrev:
Saab_Diana skrev:

jaha där har vi en av den sorten..får man bjussa på lite hallonsaft kanske? big_smile ÄRTSTJÄRT

jepp jepp många i denna tråd har fått/gett för lite av det riktiga sprutet antar jag..

tack iallafall ni som bidrog med konkreta förslag
Senast redigerat av Saab_Diana (10 oktober 2009)

C20LET
1 041 Inlägg
10 oktober 2009
paradyne skrev:
Ärligt talat tror jag inte ett dugg på att du skulle skratta åt händelsen,

Tro kan du göra i kyrkan nog, du vet inte ett dugg om mig så låtsas inte som om du känner mig.

paradyne skrev:
de e klart som fan man inte antar direkt när en vätska kommer farandes att de e saft?,

nej va skulle det va en massa svavelsyre eller battrie syre då kommande ur spolarmun styken?!

paradyne skrev:
jag tror inte du skulle sniffa på vätskan som kom farandes för att få reda på vad de e innan du har ryckt ut snubben ur bilen (( utan att behöva spöa på honom) nu behöver du inte läsa mellan några rader^^) ,

Åter igen tro kan du göra i kyrkan o eftersom du inte känner mig så ska du inte sitta o tro en massa saker om mig som om du kände mig.

Skulle man slita ut en kille ur sin bil o spöa för ingeting, vart fan e världen på väg, ingen normal människa skulle vilja skada en annan för va det nu skulle va, vatten, spolarvätska, olja saft, inte dödligt o inte skadligt alls.

tur att alla lever verkligt o inte lever i drömmar som du o ännu roligare att många inte är lika dömande o tror de vet saker om andra.

efter denna inlägg vill jag inte skriva nån mer till dig då du inte värd den tiden jag läger ner då du anser dig veta bättre än de andra o att du e såpass synsk o vet va jag hade gjort i vissa läge....

C20LET
1 041 Inlägg
10 oktober 2009
Saab_Diana  hoppas du vet vilket kit du ska välja, jag hade valt den andra med dubbla pumpar o koppla en pump till varje munstycke..

Ps använd vatten o inte olja eller annat trams då det skulle kanske kosta nån livet Ds

tack för mig smile

//Rawad

Fotograf
253 Inlägg
11 oktober 2009
Ligger du så nära att det blir farligt eller obehagligt när dom tvärnitar är det inte annat än ditt fel och ditt problem, tyvärr.

men om själva iden kan jag säga att jag tycker sånt är barnsligt kul, hoppas du bygger nått kul!

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 oktober 2009
Fyll behållaren med sockerdricka... Ett helvete å få bort

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

5 198 Inlägg
11 oktober 2009
Det är olagligt att pallnita när nån ligger för nära.... lika olagligt att ligga för nära,,,

3 259 Inlägg
11 oktober 2009
Saab_Diana skrev:
JonR skrev:
Saab_Diana skrev:

jaha där har vi en av den sorten..får man bjussa på lite hallonsaft kanske? big_smile ÄRTSTJÄRT

jepp jepp många i denna tråd har fått/gett för lite av det riktiga sprutet antar jag..

tack iallafall ni som bidrog med konkreta förslag

Ja jag hoppas innerligt att nåt pucko som du sprutar ner mig för att jag kör på ett sådant sätt som visar hänsyn för andra människors liv.. Då får du lära dig en läxa, var så säker!

Det frångår mitt förstånd hur nån kan vara så urbota korkad att denne ligger o trycker i röven och sedan får en klar o tydlig gest som att nån framför bromsar, och sedan blir förbannad för det? Det är ju DU som gör fel? Vad är problemet? Klumpigt vaggad? Tror du att hela världen ska bry sig om att du har bråttom och vill köra om, och säkerligen utan nån som helst annan anledning om att just få "köra om"? Helt sjukt att det finns folk med körkort som har det sättet att se på saken....

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

blacken
11 oktober 2009
gamlingen skrev:
Det är olagligt att pallnita när nån ligger för nära.... lika olagligt att ligga för nära,,,

Visserligen, men det kom en katt och sprang över vägen, eller hur?. Men jag brukar bara sänka farten till idioten blir tvungen att köra om. Förstås man skulle ha en sådan däringa puffra som dom hade i "Bugsy Malone". och lägga en sträng av bakelser i en diagonal över skitstövelns bil:D

47 Inlägg
11 oktober 2009
Jag ska iallafall montera extraljus/backljus riktade bakåt med en separat knapp som man kan blinka med då jag höll på att gå i taket när det låg en idiot bakom i en halvmil med helljus på. Som sagt att man blinkar med dimmljus eller bromsljuset fattar inte folk.

Sök