Har en audi 80 från 87 som jag skulle vilja ha in en strömkabel från batteriet till en knapp i kupén. Undrar om någon vet enklaste vägen/sättet. Vill ogärna skruva ner hela instrumentbrädan om det inte är nödvändigt så om någon vet enklaste hållet så hade jag blivit oerhört tacksam!
Att tillägga: Jag vill ha sladden till säkringsdosan för att kunna ha 15w säkring. Om det är relevant.
Senast redigerat av JonasSundahl (11 oktober 2009)
Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!
på torpedväggen sitter ofta gummipluggar som täcker ett hål som mer eller mindre går rakt in i kupén. där kan du peta in den. en säkring kan du sätta direkt på kabeln slipper du stöka med det.
Jo, torpedvägg e ju konstigt namn Hursomhelst brukar det finnas färdiga "hål" som man kan använda. Ta med en kompis som ligger under instrumentbrädan med ficklampa samtidigt som du "petar" in en kabel genom någon av gummigenomföringarna i brandväggen. Ibland kan man få demontera lite av underdelen på instrumentpanelen för att hitta "hålet " .
Monterade väck nedre delen av instrumentbrädan vid förarplatsen och hittade en sådan där gummiplugg med kabel i torpedväggen. Så jag stack helt enkelt ut näbbtången och öppnade den lite grann, sedan matade jag tången med spetsen av kabeln och gick in i kupén igen och knep åt och drog! No problemo!
Tack för alla svar!
Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!