märkt att kolfibern har släppt på motorkåpan någon som vet vad detta beror på var ganska noga med att rugga upp ytan innan jag la på kolfibern hur mycket bör man slipa innan? körde med 120 papper
Du hade använt spraylim va? INTE rekommenderat där det blir varmt!
Davzan. Om du har kört med bilen kan det bero på värmen, kolfiber och epoxyn utvidgar sig väldigt lite jämfört med ex plastkåpor och då blir det stora spänningar. Ett alternativ till är att kåpan kan vara gjord i en väldigt fet plast och då blir det svårt att få nått att bita. Annars tycker jag du ska gjuta av orginalkåpan och göra en helt i kolfiber i formen sen.
Biltema har ju billiga maskiner, en slipmus för typ 149:- o en exenterslip för typ 249:- som funkar hyffsat o sparar massa tid, samt att dom har uttag för att koppla på dammsugaren så det inte dammar så mycket...
Men handslipning ger muskler o tar bort hullet från julmaten...
Har du haft en långkloss när du slipat för att få det helt plant? svårt o få det helt plant med en liten kloss...
Biltema har ju billiga maskiner, en slipmus för typ 149:- o en exenterslip för typ 249:- som funkar hyffsat o sparar massa tid, samt att dom har uttag för att koppla på dammsugaren så det inte dammar så mycket...
Men handslipning ger muskler o tar bort hullet från julmaten...
Har du haft en långkloss när du slipat för att få det helt plant? svårt o få det helt plant med en liten kloss...
Mm ska köpa på mig maskiner till sommaren som sagt då jag ska riva ur i princip all plast i inredningen och motorrummet så då pallar jag inte handslipa. Jag har använt liten kloss men lagt ner en 15-20 timmar i slipning satt jämt har de blivit kan jag lova:)
Hur många lager laminering brukar ni lägga? rattkåpan t.ex. har ja gjort 5-6 vändor på pga avrinning medans handsfackket har jag klarat mig på 2 vändor laminering. Sen slipning och klarlack endast. Ska bli skönt med en Black & Decker KA280 sen:D
Sjyst Guide må ja säga! De drar lite i fingrarna att testa på själv
självklart ska du testa Köp ett start kit och försök på bara.. sen får du se om du vill fortsätta eller inte. så gjorde jag iaf inte så mycket pengar till det då.. sen blir det bara dyrare och dyrare