2766
Sök

trimma bmw...

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
som topic säger, fasst d får inte va för dyrt.. e en 318i -93 som ja vill skrämma upp lite, men d får som sagt inte va allt för dyrt..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

2 672 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
ingen som vet nåt? större avgas? luftfilter? hur mycker ger sånna saker?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

142 Inlägg
9 maj 2006
synd att du har 318, du skulle haft modellen större så du hade 6an

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 maj 2006
båge skrev:
ingen som vet nåt? större avgas? luftfilter? hur mycker ger sånna saker?

kan sänka hästkrafterna....Porta,plana och byta kamm ger ju inte mkt effekt men roligare och piggare bil.

Edit: FINNS INGA BILLIGA TRIM!
Senast redigerat av MeloveGolf (9 maj 2006)

2 672 Inlägg
10 maj 2006
Trådstartare
finns inget effekt ökande till 318 då? relativt billigt

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

5 710 Inlägg
10 maj 2006
båge skrev:
finns inget effekt ökande till 318 då? relativt billigt

Att trimma en sugbil är dyyyyyrt, kr/hk siffran brukar inte vara så kul.
Dessutom vet vi ju inte vad DU tycker är billigt?
Billigt för dig behöver ju inte vara billigt för mig eller tvärt om.

Mitt tips blir istället "psykologtrim":
-Demontera en ljuddämpare och sätt dit ett ersättningsrör.
-Öppna upp original luftburk, demontera eventuell ljuddämpare och sätt dit ett större inloppsrör så burken blir "öppnare".

Kommer garanterat att låta mer när du gasar och bilen kommer upplevas snabbare för en liten kostnad smile

MVH Jonas
..............

10 287 Inlägg
10 maj 2006
Jag är ännu mindre diplomatisk än JonTe och kallar sådan "trim" på sugis för Styling.
Dvs man upplever bilen som fränare ( = styling), men sätter man upp den i en bromsbänk så brukar man bli besviken om man förväntar sig mera effekt.

/Göran

jonTe skrev:
Mitt tips blir istället "psykologtrim":
-Demontera en ljuddämpare och sätt dit ett ersättningsrör.
-Öppna upp original luftburk, demontera eventuell ljuddämpare och sätt dit ett större inloppsrör så burken blir "öppnare".

Kommer garanterat att låta mer när du gasar och bilen kommer upplevas snabbare för en liten kostnad smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

671 Inlägg
10 maj 2006
Trimma sugis behöver inte vara enormt dyrt räkat hk/kr men då gäller det att ha en motor som är dåligt utnyttjad från början (ford).

Jag ser absolut ingen anledning till att trimma en 318, det kostar mer än att köpa en 328. Vill man ha ännu mer effekt så köper man en M3. Sen om man fortfarande vill ha BMW så kan man börja fundera på att trimma.
Senast redigerat av Daniel (10 maj 2006)

Bmw E36
304 Inlägg
10 maj 2006
En chip kanske?
Kostar 1500:- och den monteras hemma hos dig, den har 1års garanti.

Ger ca10hk och mer vrid i motorn, har hört att den ska sänka bensinförbrukningen väldigt lite.
Du kan pma mig om du vill veta var man kan köpa såna så skickar jag adressen till dig.
Senast redigerat av valkonen (10 maj 2006)

Lada-missbrukare
566 Inlägg
10 maj 2006
Daniel skrev:
Trimma sugis behöver inte vara enormt dyrt räkat hk/kr men då gäller det att ha en motor som är dåligt utnyttjad från början (ford).

Jag ser absolut ingen anledning till att trimma en 318, det kostar mer än att köpa en 328. Vill man ha ännu mer effekt så köper man en M3. Sen om man fortfarande vill ha BMW så kan man börja fundera på att trimma.

Alla kanska inte vill köpa färdiga bilar..?? Finns säkert många som h¨åller med mejj att det e en viss tjusning i att SJÄLV ha gjort något....??? Eller har ja fel..??
Visst finns de bättre utgångsläge än 318:on...men var å en väljer väl vad man börjar ifrån....

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

2 672 Inlägg
10 maj 2006
Trådstartare
Lada Tuning skrev:
Daniel skrev:

Alla kanska inte vill köpa färdiga bilar..?? Finns säkert många som h¨åller med mejj att det e en viss tjusning i att SJÄLV ha gjort något....??? Eller har ja fel..??
Visst finns de bättre utgångsläge än 318:on...men var å en väljer väl vad man börjar ifrån....

precis! köpte denna för att d va ett bra pris! tänkt inte behålla den men har fäst mig vid den nu! så ja tänkte börja leka lite med prestanda å sånt! effet ökning med mera

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Sök