3191
Sök

Första bil ? tre st att välja bland !

huh?
10 427 Inlägg
12 oktober 2009
Rquired skrev:
Volvo 945, varför? Kolla Top gears "cars for 17-year olds challange" wink

Klockren! tongue Enda plumpen är ju tagningen (eller försöket) av den "branta" backen wink

cool
**

Skulle nog rekommenderat en större/säkrare bil än Golf II.

Saab 9000 borde väl vara aktuell med?

1 814 Inlägg
12 oktober 2009
Golf

1 853 Inlägg
13 oktober 2009
VW Golf GTI:n...

/mvh soyd

177 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Saaben är ju trevlig, men växellådorna paller inte effekt tyvärr. 7/945 turbo kan man ju få att bli lite roliga iaf. Golf är jualdrig fel, men då bör man ju satsa på en gti och då drar det iväg i försäkring.

mja men det beror ju hur mycket du trycker ner i motorn oxå.  men ja tror det står mellan volvo eller golf, försäkringen står på far smile

men ja har nog bestämt mig för golfen smile tack för alla svar och liknade smile
p.s. TOP GEAR ÄGER !!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 oktober 2009
Gillar för övrigt rubriken, tre bilar att välja på, så e de en lista på 4 tongue

Ja kör du på Golfen, hur kul är det att fastna i nån barnfamiljsbil innan du ens e 20. E ju en rolig go-cart känsla i dom
Senast redigerat av Mortalis (13 oktober 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 oktober 2009
steifan skrev:
Rquired skrev:
Volvo 945, varför? Kolla Top gears "cars for 17-year olds challange" wink

Klockren! tongue Enda plumpen är ju tagningen (eller försöket) av den "branta" backen wink

Det är inte alltid Clarksons filosofi om plattan i botten fungerar, antingen det eller så har rwd Volvo sämre framkomlighet än en Lotus Esprit wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

369 Inlägg
13 oktober 2009
Halå du, av dom du räknade upp där så hade jag satsat på 945a ltt.. Trevlig bil som man kan få att gå bra för en vettig peng.. Men hade jag varit dig så hade jag lagt till några tusen lappar och köpt mig en 93 aero. Dock vet ju jag inte hur mycket pengar du har att röra dig med? smile   Mvh Robin

WolFMaN_16 skrev:
tjena nu har man fyllt 18 å en bil ska komma med in i bilden, ja har 3 st att välja bland  dom ja hade tänkt är
Golf mk2
Volvo 745/945 turbo
Volvo 240
Saab 900 turbo

vilken tycker ni ? ja tycker golf kan bli så fräcka och snygga men det är inte mycket till prestanda.
Volvona dom är ju rätt fina o går väll i en evighet men dom är ju inget direkt att hurra över enligt mig men aja, Sen nu har vi ju saaben kvar visst den är rätt fin går bra lätt att få effekt över den och något ja verkligen kan tänka mig men de skulle vara kul o sladda lite ibland oxå.

kom med förslag och mer info om bilarna. hjälp mig att få en bra första bil smile

Mvh emil

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

huh?
10 427 Inlägg
13 oktober 2009
Mortalis skrev:
Ja kör du på Golfen, hur kul är det att fastna i nån barnfamiljsbil innan du ens e 20. E ju en rolig go-cart känsla i dom

Lite större risk att hamna i vikt runt en stolpe med en liten bil också innan man är 20 wink
Eftersom man automatiskt kör som ett stolpskott när man nyss har tagit körkort så bör
man ju ha en någorlunda panzerwagen tills man vet någorlunda hur farligt det kan vara ibland tongue
Men lika kul är det väl inte, ska väl inte räkna med att köra in i en stolpe heller.. men
tycker det är en bra poäng faktiskt. cool

plattsättare!
804 Inlägg
13 oktober 2009
Mortalis skrev:
Gillar för övrigt rubriken, tre bilar att välja på, så e de en lista på 4 tongue

han kanske döljer något, Han kan ju ha en hund smile
Senast redigerat av Blomsterberg (13 oktober 2009)

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

4 637 Inlägg
13 oktober 2009
WolFMaN_16 skrev:
tjena nu har man fyllt 18 å en bil ska komma med in i bilden, ja har 3 st att välja bland  dom ja hade tänkt är
Golf mk2
Volvo 745/945 turbo
Volvo 240
Saab 900 turbo

vilken tycker ni ? ja tycker golf kan bli så fräcka och snygga men det är inte mycket till prestanda.
Volvona dom är ju rätt fina o går väll i en evighet men dom är ju inget direkt att hurra över enligt mig men aja, Sen nu har vi ju saaben kvar visst den är rätt fin går bra lätt att få effekt över den och något ja verkligen kan tänka mig men de skulle vara kul o sladda lite ibland oxå.

kom med förslag och mer info om bilarna. hjälp mig att få en bra första bil smile

Mvh emil

När det gäller kvalitet, krocksäkerhet mm ska du välja Volvo. 740/940 är ännu bättre och modernare än 240 även fast jag personligen föredrar  240. (Enligt mig världens bästa, underbaraste bil.)
Men bilval ska även göras med hjärtat så jag kan inte svara på ditt inlägg...
Senast redigerat av EmilHammarlund (13 oktober 2009)

217 Inlägg
13 oktober 2009
mk2 gti!

Das Auto

369 Inlägg
13 oktober 2009
EmilHammarlund skrev:
WolFMaN_16 skrev:
Golf mk2
Volvo 745/945 turbo
Volvo 240
Saab 900 turbo

Mvh emil

När det gäller kvalitet, krocksäkerhet mm ska du välja Volvo. 740/940 är ännu bättre och modernare än 240 även fast jag personligen föredrar  240. (Enligt mig världens bästa, underbaraste bil.)

När du pratar krocksäkerhet så är väl inte volvo något att jubla över? (när vi pratar så här pass gamla bilar)  En 850, v70 osv är jätte bra säkerhets mässigt men varken volvos 900serie eller 700serie är väl någonting att jubla över när det gäller säkerhet?? 

Mvh Robin,
Ett litet smakprov kan t ex vara denna videon.
http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYi … playnext=1

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 oktober 2009
steifan skrev:
Mortalis skrev:

Lite större risk att hamna i vikt runt en stolpe med en liten bil också innan man är 20 wink
Eftersom man automatiskt kör som ett stolpskott när man nyss har tagit körkort så bör
man ju ha en någorlunda panzerwagen tills man vet någorlunda hur farligt det kan vara ibland tongue
Men lika kul är det väl inte, ska väl inte räkna med att köra in i en stolpe heller.. men
tycker det är en bra poäng faktiskt. cool

"Look at the amount of metal between you and the tree you eventually will hit"

Clarkson om Volvon wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 637 Inlägg
13 oktober 2009
RobinNilsson skrev:
EmilHammarlund skrev:
WolFMaN_16 skrev:
Golf mk2
Volvo 745/945 turbo
Volvo 240
Saab 900 turbo

Mvh emil

När du pratar krocksäkerhet så är väl inte volvo något att jubla över? (när vi pratar så här pass gamla bilar)  En 850, v70 osv är jätte bra säkerhets mässigt men varken volvos 900serie eller 700serie är väl någonting att jubla över när det gäller säkerhet??
RobinNilsson skrev:
volvos 900serie eller 700serie är väl någonting att jubla över när det gäller säkerhet??

7/900 är 30% säkrare än medelbilen enligt Folksam men en ny, stor bil är naturligtvis säkrare.
Min jämförelse var mellan 2/7/940 och Golf 2, Saab 900 (gamla generationen.)
Senast redigerat av EmilHammarlund (13 oktober 2009)

Diktator
968 Inlägg
13 oktober 2009
EmilHammarlund skrev:
7/900 är 30% säkrare än medelbilen enligt Folksam men en ny, stor bil är naturligtvis säkrare.

det har ju med att gamla gubbar och familjer aldrig kör speciellt "krävande" eftersom bilen inte till låter det med både kaross/vikt & hästar som nackdel. tvärtimot golfen som har en inbjudande körstil...

hur kan en 200 modell vara lika säkert som en 940 modell? tror lite manipulerade siffror här...

huh?
10 427 Inlägg
13 oktober 2009
RobinNilsson skrev:

Allt är ju relativt, men att först få punktering på ett bakdäck, vilket leder till att man kör in ett vajerräcke i ~110km/h och sen voltar framlänges (med öppen taklucka) och tre personer i bilen utan att någon blir allvarligt skadad tycker jag ger en bild av att det är någorlunda säkra bilar.

Bildlänkar:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 2sgqqn.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/archive … hw6fk3.jpg
http://www.forumbilder.se/thumbs/D8C03078.jpg

Mer info (från användaren Mr Speed)
http://svenskavolvo7900klubben.se/phpBB … mp;t=47655

**

Nog med halv-off topic wink

4 637 Inlägg
13 oktober 2009
Brandis skrev:
EmilHammarlund skrev:

det har ju med att gamla gubbar och familjer aldrig kör speciellt "krävande" eftersom bilen inte till låter det med både kaross/vikt & hästar som nackdel. tvärtimot golfen som har en inbjudande körstil...

hur kan en 200 modell vara lika säkert som en 940 modell? tror lite manipulerade siffror här...

Jag skrev att 7/900 är lika säkra, säkerheten på 200 är lite lägre, 20% över medel (men så kom de ju redan 1974) men de är säkrare än gamla Saab 900 och Golf 2.
Volvo 2/7/900 är stora bilar och säkerheten var viktig vid utvecklingen, resultatet blev säkra bilar oavsett om man gillar dessa bilar eller inte.
Gamla stora bilar är i regel säkrare än gamla småbilar och nya stora bilar är i regel säkrare än nya småbilar.
Min uppfaffning är att både 2/7/900 och Golf 2 har förare i alla åldrar. Missat alla tusentals gasglada Volvoraggare?
Senast redigerat av EmilHammarlund (14 oktober 2009)

1 062 Inlägg
13 oktober 2009
golfen är en bra bil. men ur säkert så är en större bil bättre..  så lägger min röst på 745/945

57 Inlägg
13 oktober 2009
Ta en Volvo! Kör 960/965 dagligen och är bra bilar, och hyffsat säkra! Kör en golf 3a också, men absolut inget att jubla över, riktig skit enligt mig! Men kanske har ett måndagsexemplar!? hehe

14 Inlägg
13 oktober 2009
En Golf GTI går ju kanon bra å billigt .. men ska man leka å använda sin första bil är ju en 740 turbo kul smile .. Gratis delar finns ju typ till dom .. så bara att plåga .. hehe wink .. Saab har ja bara dålig erfarenhet av å ingen favorit heller .. roll

Loud Pipes Save Lives !!

Sök