Jag ska bygga ljud i min Opel kadett 89a. Det svåra är att det inte finns någonstans att sätta in högtalare fram mer änn i orginal boxarna. Tyvärr tycker jag att dom är för små och jag tänkte lägga diskanterna där istället. Men nu ska jag sätta in ett par 8" högtalare vilket jag inte kan förstå hur jag ska få plats med. Jag vill ha dom i dörrarna eftersom man inte har fötterna där och risken för att slå sönder dom är minimala.
Är det någon som har byggt ljud i en kadett förut? isf vart satt du högtalarna?
Om jag ska sätta dom i dörren måste jag bygga lådor. Tänkte ta bort en bit av sidofacket och bygga lådor där men vet inte vad för material jag ska bygga lådorna av. Funderar på mds skiva och bygga av det så att dom pekar upp mot dom som sitter i bilen. Men isf om det är bästa materialet vilken tjocklek?
Är det någon som är duktig på att bygga ljud i bilar och förstår mina konstiga frågar hör gärna av er till mig eller skriv här.
Fast med 6x9or i hatthyllan och original fram så kommer ju det mesta av ljudet att komma bakifrån, hur kul är det då? Ett par 6x9or kan vara okej att ha bak för att fylla ut med och ta den allra djupaste basen, men det är ju fram där man sitter som iaf jag tycker att man ska lägga det mesta av pengarna.
Fast med 6x9or i hatthyllan och original fram så kommer ju det mesta av ljudet att komma bakifrån, hur kul är det då? Ett par 6x9or kan vara okej att ha bak för att fylla ut med och ta den allra djupaste basen, men det är ju fram där man sitter som iaf jag tycker att man ska lägga det mesta av pengarna.
håller med köp nåt fint kit eller nåt liknande och en del tid och pengar på installation så kommer det låta fint
Jag har 6,5 och diskanter fram i bilen, diskanterna sitter i gallret, fram och 6,5 i dörrarna. och jag har satt 8" basar, i "dörrarna" bak, jag har 3 dörrars.