Kul med framsteg! Ska bli spännande att se motivlackeringen!
Tack du.. ja det ska bli spännande å lägga den med.... men tyvärr har ja inte motivlackerat på några månader nu.. så jag hoppas jag får in skilsen rätt så fort..
Om du har sprayat länge, så borde det ju komma ganska snabbt igen tycker man ju!
Joda brukar inte vara några problem.... hmm.. peppar peppar ta i trä..
Nuså håller jag på att montera lite dörrar, skärmar & baklem
Lite klurigt att passa in dörrarna så att de sitter bra å inte snett å jävligt.. men bara dom e bra i höjd så är det inga problem att motivlackera... justerar man fel från början å sen tar av dom för lack å på me dom sen å justerar dom rätt så blir motivet "offline" så att säga.. så ska va rätt nu på en gång !
Har börjat motivat lite.. men blev inte nöjd riktigt då jag använde en penna som var för fet när jag skissade upp motivet så fettet låg i lacken å blänkte... så då blev det tvätta av allt.. ska nu kika om ja hittar någon annan penna..eller får använda någon annan teknik..
Var ut å kladdade lite idag.... är inte riktigt färdig än med motiven.. sen ska det på appelred candy troligtvis... Kul att få börja att motivlackera lite...
Var ut å kladdade lite idag.... är inte riktigt färdig än med motiven.. sen ska det på appelred candy troligtvis... Kul att få börja att motivlackera lite...
Ser kanonbra ut tycker jag.... Men känns det inte tråkigt att välja ett nästan exakt likadadant tema/motiv som bilen som vann förra eller förrförra årets bästa lack på elmia...? Hade vart så mycke roligare med nåt mer udda som inte folk har sett för så du kan förvåna lite Men du verkar ju kunna din sak iallfall..
Ser kanonbra ut tycker jag.... Men känns det inte tråkigt att välja ett nästan exakt likadadant tema/motiv som bilen som vann förra eller förrförra årets bästa lack på elmia...? Hade vart så mycke roligare med nåt mer udda som inte folk har sett för så du kan förvåna lite Men du verkar ju kunna din sak iallfall..
Aha hade ingen aning om att de var en bil med skräcktema som vann Elmias bästa lack... Valde temat för att jag själv gillar skräckfilmer.. särskilt Terror on elm street & fredagen den 13 med mer. så de va därför... Troligen kommer ja nog inte ställa ut bilen.. men vi får se.
Aha hade ingen aning om att de var en bil med skräcktema som vann Elmias bästa lack... Valde temat för att jag själv gillar skräckfilmer.. särskilt Terror on elm street & fredagen den 13 med mer. så de va därför... Troligen kommer ja nog inte ställa ut bilen.. men vi får se.
Jag kommer inte ihåg va snubben heter som har bilen men det var en orange ford probe som var ombyggd som fan... Inge vacker direkt men motivet var skitsnyggt lagt... Jag känner killen som lackat den nämligen...
Lugnt det BMTech..... fan var ju lika motiv på huven.. crap.. hehe.. jaja sådär kan det vara.. är bara att forsätta ändå... synd att de var nästan exakt lika motiv då... hm.. jaja thats life..
Btw. så var lacken kanonfin på proben.... tycker dock inte om ombyggnationen riktigt. Vet att wickedpaint är duktig på att måla...har kikat på hans verk !