hotrodder
Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
12 april 2010
· 1 594 Inlägg
easos skrev:
hotrodder skrev:
Använder du SPRUTSPACKEL och dessutom har bilen där det är så rått att det inte ens härdar över en natt???
Två saker...
1, Sprutspackel använde man för mer än två decenier sedan (fråga vilken seriös lackerare som helst)
2, Du kommer få lackbubblor som ett brev på posten då det inte snudd på inte finns någon produkt som suger fukt som just sprutspackel. Framförallt med tanke på din lokal.
Hmm ja du, du kanske har rätt vi får väl se... jaså använder man inte sprutspackel mer ? Det var som tusan... men men jag gör så gott jag kan i den lokal jag har.
mvh/
Andreas
Visst används sprutspackel, finns ju att köpa. Men i princip aldrig hos en billackerare. Det finns så mycket bättre produkter idag och fukt och jobbet med att slipa är just en av orsakerna. Problemet med lackblåsor och sprutplast kommer du aldrig ifrån, dessa kommer förr eller senare tro mig. Gör man enligt boken och härdning/ slip och täckning sker vid rätt temperatur och inom produkternas tidsramar så kan lacken utan vidare hålla 15-20 år men... Gör man som du, pysslar i ett utkylt garage och låter ytorna stå öppna så kan lackbubblor komma redan första sommaren efter en rejäl regnskur. Trist som fan, men så jävligt ere. samma sak gäller även en vanlig slipad och spacklad yta, den suger fukt som en svamp och måste täckas/ stå varmt och torrt hela tiden.
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab