3950
Sök

Volvo 850 2,5 20v radering felkoder

BMW för hela slanten!
38 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
hej.

jag har en 850 glt som jag får fram en hel del fel koder. jag har åtgärdat felen och vill radera felkoderna men det funkar inte att hålla ner knappen 5 sek osv kan man på något sätt radera på annat  sätt?
tack på för hand smile

Bamse940Ltt
17 oktober 2009
ta bort minuskabeln från batteriet i 20-30 min så är dom borta

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
17 oktober 2009
Bamse940Ltt skrev:
ta bort minuskabeln från batteriet i 20-30 min så är dom borta

svar nej de är dom inte.

funkar de inte radera via boxen har du nog inte gjort rätt smile gör om gör rätt..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

4 824 Inlägg
17 oktober 2009
A73X skrev:
hej.

jag har en 850 glt som jag får fram en hel del fel koder. jag har åtgärdat felen och vill radera felkoderna men det funkar inte att hålla ner knappen 5 sek osv kan man på något sätt radera på annat  sätt?
tack på för hand smile

du läste av felkoden innan du försökte radera den?
tex om du har felkod/er i A5 uttaget så måste du läsa av alla felkoderna i det uttaget innan du kan radera dom.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

BMW för hela slanten!
38 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Ja, jag vet hur man gör det... att man ska läsa av alla felkoder innan radering, provade även att ha borta minus kabeln i över 2 h idag, likt förbannat var felkoderna kvar... yikes

Det måste vara något fel i boxen...

Vid radering håller jag nere knappen 5 sek, sen släpp, när den börjar lysa igen (som den inte gör) ska man hålla inne den igen i 5 sek osv...
Senast redigerat av A73X (17 oktober 2009)

8 252 Inlägg
17 oktober 2009
Kolla alla koderna och så ska den första visas igen, tryck ner knappen drygt 10 sek - släpp och tryck igen i drygt 10 sekunder till när lampan tänds.

:-)
367 Inlägg
18 oktober 2009
Hade grova problem med att släcka koder på en 850 en gång, fick göra samma procedur flera gånger om innan aset fattade att koderna skulle bort.

Sök