Har skaffat en Volvo 740 -88 som jag har tänkt att sätta in lite bättre ljud i. Jag är nybörjare inom billjud så behöver all hjälp jag kan få. Har kollat runt lite på div webbutiker som säljer billjud men det finns så mycket att välja bland.
Jag har en budget på 4000kr, kan tänka mig att gå över det lite ifall jag får mer prisvärda saker. Är ute efter ett bra framsystem som spelar bra samt en baslåda. Jag har en http://www.blaupunkt.com/se/7647633310_main.asp som huvudenhet så det behöver jag inte.
Så jag behöver tips på bra saker som passar min budget, samt tips på hur dessa skall kopplas.
Går nog att få tag i lite mer rejälare grejer än det. om du ska ha det i en sedan så bör du ju tänka mest på basen då det behövs lite kräm där bak för att det ska höras (därför ska man ha kombi ) ^^
köp aödrig något begagnat utan att få veta hur det är kopplat samt aldrig innan du fått en demo på grejerna. står du inne i sovrummet hos nån o dom säger att d e aldrig använt. kanske inte låter så troligt. ja skulle inte köpa det iaf då utan att få höra sakerna så det spelar korrekt.
och glöm aldrig att skriva kvitto på sakerna du köper.
Slutsumman är 4280:- och gratis frakt. lite över din budget men... Angående basarna så är dom helt okej för dom pengarna! och kicker är ju alltid ett säkert kort:) kör KS serien i passaten och är grymt nöjd med dom. Eftersom du inte nämnt något om kablar så har jag inte räknat med något för det. men skulle till dom här grejerna räcka got med 21mm2 bak till skoffen och sen ett delningsblock till vardera steg. finns billiga kit med säkring och lågnivåkablar på tex biltema.
Är som du säger inte ute efter några värstingsaker men vill ha bra saker. Men jag Köper hellre ett bra framsystem och ett steg till det för att sedan köra en bas senare.
Om vi säger att jag har 3000kr till ett framsystem+steg, vad är det bästa man kan få för dom pengarna?
Är som du säger inte ute efter några värstingsaker men vill ha bra saker. Men jag Köper hellre ett bra framsystem och ett steg till det för att sedan köra en bas senare.
Om vi säger att jag har 3000kr till ett framsystem+steg, vad är det bästa man kan få för dom pengarna?
Det är helt rätt tänkt. Alltid bättre att satsa på ett bra framsystem med steg och sedan bygga vidare med bas. Vad är det tillstörsta delen du lyssnar på för musik. Olika märken har oftast olika karaktärer. Min smak är mer åt kicker som inte är så mycket åt välljud utan mer åt att spela högt.
Nästa alla musik slinker in i mina öron men mycket rock, techno, Och gillar att spela detta högt. Har tittat lite på 4-kanalssteg, hur mycket effekt behöver man för att driva ett framsystem och kanske en 12"?
Beror ju helt på vad det är för saker du ska driva, vissa saker är lättare att driva och behöver inte lika mkt effekt, medan andra saker kräver en hel del..
säg att du har ett steg på 4x100 wrms, och bryggat på två kanaler 200 wrms, då är det ju läge att kolla på ett framsystem på runt 50rms och en bas med max 200 wrms.. bara ett exempel men något liknande
Slutsumman är 4280:- och gratis frakt. lite över din budget men... Angående basarna så är dom helt okej för dom pengarna! och kicker är ju alltid ett säkert kort:) kör KS serien i passaten och är grymt nöjd med dom. Eftersom du inte nämnt något om kablar så har jag inte räknat med något för det. men skulle till dom här grejerna räcka got med 21mm2 bak till skoffen och sen ett delningsblock till vardera steg. finns billiga kit med säkring och lågnivåkablar på tex biltema.
Sen ringer du bara till mds och ber om att få byta ut 6x9" mot ett kitsystem som passar fram Det har funkat att göra så för mig, mellanskillnaden lägger dem till bara.