3077
Sök

motorbyte vid larmfel

14 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
en tjej i Karlskoga råkade ut för att bilen inte startade på morgonen, den hade gått problemfritt kvällen innan. hon fick hjälp med att bogsera bilen till en verkstad så att dom skulle fixa felet. dom hade bilen ett par dagar , så fick hon beskedet att motorn måste bytas, kostnad 26000:-hon anade oråd och lät bogsera bilen till en bekant för undersökning. verkstaden tog då 1000:- för "felsökningen". felet då? jo larmets startspärr hade hängt sig. inte mycket att byta hela motorn för.. det finns dom som försöker med fula trix....

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
11 maj 2006
har råkat ut för sånt med men itne lika allvarig...

hade bilen inne på service å bad dem kolla upp varför han gick ryckit, de byttre tändstift sen sa de att LMM'en va pajj så den va urkopplad. jasså tänkte jag de ville byte den direkt, men ja skyllde på jag itne ade råd just då. åker hem me den urkopplad, kopplar in den bilen går verkligen som en påse nötter, ojdå den har visst pajjat tänkte jag ringde verkstaden(VAG) och beställde en ny (från tyskland såklart=me frakt tillägg) tänkte över det hela den gick ju itne så dåligt när ja lämmnade in den, sen kom dagen ja skulle åka å hämta nya LM¨'en, (de är bytes, man lämmnar in den gammla får en ny) tänkte de detta fixxar ja själv är itne helt bakomflötet när de gäller bilar smile. plockade loss LMM'en, å gissa vad jag hittar i den!! jo de på verkstaden hade knycklat in en jävla massa papper i den, fyfan va sne ja blev! tror de att man är helt pantad bara för man inte kom på att de behövdes byta tändstift! så ja plcokade bort skitpapret kopplade in LMM'en å bilen går som en drömm nu, så man ska inte alltid lita på verkstaden, tyckte de va dålig pga de va VAG jag lämmnade in på sad , bätter å låta bekanta hjälpa till smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Säljare
341 Inlägg
11 maj 2006
vart någonstans lämnade hon bilen?
kan vara kul att veta eftersom jag kommer från karlskoga

14 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
Karlskoga bil&plåt

Säljare
341 Inlägg