ejnarmc skrev:
hvis der er mange vevhusgaser, hvad kan man gøre ved det??
jeg har lavet vevhusventilationen størrer, er der andet jeg skal gøre motoren er skilt ad nu?
En del påstår att det gör nytta att fräsa upp fönsterna under cylinderfoten, så som du har gjort, men samtidigt försvagar det ju hela konstruktionen.
Motorbyggaren Pacman Racing som byggde min motor säger att den ordinära vevhusventilationen i tråget är mycket bättre än den nytta fönsterna kan tänkas göra.
Bara man underhåller den vanliga vevhusventilationen, med oljefälla och så.
Marlboroman här på forumet säger att oljekylningen till motorn är för effektiv, så att oljan inte blir riktigt varm, och därför koksar den, om jag inte missförstod honom.
Men gjort är gjort, och jag har aldrig hört talas om några ras p.g.a uppfrästa vevhusfönster.
Jag ser inte heller några problem med din motor/drivlina, listan ser helt ok ut.
Det enda att tänka på, är att om du vill varva mycket, över 7000RPM, så borde du skaffa S/V70 T5-kolvar, eller kanske bättre S60 T5/V70N T5-kolvar, då dessa klarar höga varvtal bättre.
När du ändå är i farten kan du ju uppgradera bussningarna i framvagn och till motorbussningar, växellådslänkage, för ökad styrrespons, mindre rörelse i motor och såna skillnader.