2964
Sök

Kan inte komma in i opel omega

122 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
hej

har haft batteriet på laddning under dagen efter skulle gå ut och sätta i det men kom inte in i bilen, allt i bil helvetet styrs tydligen med el, finns något smidigt sätt at typ få upp motorluckan eller någon dörr utan att förstara något?

9 108 Inlägg
19 oktober 2009
Du kommer inte åt med en pluskabel på pinne underifrån om du hissar upp den? Ta det lugnt bara roll

Det ska gå att öppna huven underifrån eller genom grillen men vete fasen hur.

122 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
det går säkert men ser inte så mycket ute på parkeringen nu på kvällen.
har ingen domkrat hemma och kan inte komma åt någon häller.
får lägga mig under på något sätt i morgon och prova mig fram.

lika bra att inte göra något nu när man e förbanad lätt att allt går sönder då.

någon som har råkat ut för samma sak?

7 100 Inlägg
19 oktober 2009
har du testat att låsa upp bilen med nyckeln?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

122 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
ja det har jag det fungerade inte häller.

men bra tanke big_smile

7 100 Inlägg
19 oktober 2009
hmm de borde funka,man kan ju alltid öppna förardörren fast det är slut på batteri,fast nu vet ja ju inte hur de är med opel men tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

9 108 Inlägg
19 oktober 2009
Är väl i så fall om man bytt lås av någon anledning, testat passagerardörren och bakluckan?

122 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
har testat alla nyckel vägar gick inte....

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 oktober 2009
På Bmw finns det ett speciellt läge för att öppna "manuellt", man vrider nämligen nyckeln förbi ett fjädrande motstånd. När man sedan vrider tillbaka får man "med sig kolven runt". Opel bör ha något motsvarande funktion tycker jag? Lättare än att palla upp bilen i alla fall smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

122 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
får testa det i morgon elelr om jag gör det när jag går ut med hunden..

122 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
På Bmw finns det ett speciellt läge för att öppna "manuellt", man vrider nämligen nyckeln förbi ett fjädrande motstånd. När man sedan vrider tillbaka får man "med sig kolven runt". Opel bör ha något motsvarande funktion tycker jag? Lättare än att palla upp bilen i alla fall smile

fungerade inte på opel, inte min i alla fall.

122 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
någon som har hört talas om deatlock "stavning".

9 108 Inlägg
20 oktober 2009
deadlock? Har inget med att få upp bilen att göra.. Däremot om man låser den ett extra snäpp så blir det svårare att komma in i den, går inte att ta upp låsplupparna inifrån. Det är jättebra, det orsakade att tjuven pajade TVÅ rutor istället för en vid ett inbrott i vinterbil. Dock hann han inte få ut stereon efter att ha kravlat sig in så det funkade ju till viss del wink

Ring Opel och hör vad dom säger. Det ska ju gå att öppna med nyckel. Annars är det väl assistanskåren eller inbrott som gäller wink

122 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
det var dem på opel som pratade om deadlock fattade inte riktigt vad dem sa men det var något likninade,
ville få det förklarat en gång till:P
ja det sa dem med får ut och trilska tills jag får upp den eller slå sönder grillen eller något...

122 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
kom in äntligen

en jävla massa smörj och lite våld så gick det att komma in i bakluckan:P

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 oktober 2009
Jollejohlgren skrev:
Rquired skrev:

fungerade inte på opel, inte min i alla fall.

Ok, fast det finns kanske nått motsvarade? Men bra att du fick upp den i alla fall, grattis smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök