Har haft oturen att få inbrott i den lilla Callen För det första har dem repat sönder lacken runt låset, när dem bröt av mejseln började dem riva på andra sidan, och slet i dörren så dem har förstört mitt lambogångjärn, det lyckades dem inte heller med så dem skulle ta sig in genom bagaget och visste inte var dem öppnade den så den har varit och spekat runt med en skruvmejsel och böjt och repar hur mycket som helst, till sist kom dem in genom att böja hela dörren på förarsidan uppe vid rutan, väl inne plockade dem stereon och lite annat smått, låg även två cyklar under bilen så jag tror dem tänkt stjäla mina fälgar men blivit störda eller liknande. I vilket fall är allt anmält både till polis och försäkringsbolag, jag har halvförsäkring på den. Nu är frågan vad kommer den täcka? Hela bilen behöver ju lackas om för det första och sen rikta om all plåt mm. Någon som vet om dom kan vara typiga eller är detta typiskt fall? Tackar för svar!
Nae jag vet att inte vagnskada ingår i halv, men är lite ovetande gällande detta, trodde vagnskador även gällde plåt, som skärmar etc etc, men samtidigt täcker den ju skadegörelse. Sorry om man är lite trög, men man känner ju sig som ett litet vrak förtillfället Jo jag håller med om dem nu nödvändigtvis ska stjäla mina saker behöver dem ju inte förstöra ytterligare saker =/
Gjorde det innan idag och fick beskedet att en verkstad ska göra en kalkyl och skicka till dem, har gjort det och dem sa att det behövs ju som sagt göras en del....