Liedung skrev:
hejsan undrar om någon vet vem som är ägare till en svart JEEP WRANGLER UNLIMITED -08 med reg nr jww177 eller vet var den hör hemma.
dennes ägare körde om mig i 150 på 70 väg och över helsträckade linjer och sprutar upp stenskott över hela framdelen av min bil bla nio stenskott på min ruta mm.
efter flera smitnings försök och vansinnes färd i över 150 stannade han ( ljus man i 35årsåldern) efter 2 mil och då mitt i en korsning.
när jag slitter upp dörren på hans bil och undrar vad fan han sysslar med och får svar - vaddå jag har bråttom.
när jag säger vad som hänt säger han bara att jag får ta hans reg nr och polisanmäla han vilket jag redan gjort plus ringt polisen 3 ggr till och bett dom komma till plats för han va nära att frontal krocka med ett antal lastbilar och barnfamiljer i bilar.
och han vägrade skriva skade rapport.
när jag pratade med polisen bad dom mig komma in för att göra en polisanmälan sen pratat med försäkringsbolaget och gjort skade anmälan.
skulle blitt ny fram ruta och hela framdelen nylackad plus lite lycktor mm.
men när mitt försäkringsbolag tar kontakt med hans tror ni han har stake nog att stå för vad han har gjort? icke!
men va ganska harmonisk tills att jag fick det nedlagt för det kunde inte bevisat att han gjort nått OLAGLIGT!
pga att polisen la ner anmälan i brist på bevis bara för att dom inte kunde skicka nån till platsen pga underbemmanade. förvånande? inte det minsta.
men skulle gladligen ta emot all form av info om denna bilen och dess ägare. detta hände på väg 153 från ullared.
dock undanbedes all form av råd vad jag skulle gjort tex skadeanmälan. filmat mm det vet jag redan men det är lätt att vara efterklok.
mvh anders