Vi rullar väl vidare...
Blev ett panikjobb ikväll med lite lister.
Här tänkte jag demonstrera lim-metoden, d.v.s. att man använder lim istället för gelcoat/epoxy som måste härda 2-3 timmar innan man kan börja, med lim kan man dra på epoxy efter nån minut.
Detta fungerar på samma sätt, enda limmet ska göra är att hålla väven på plats medan epoxyn påförs.
Detta lim använder jag.Tänk på att om du är nybörjare, försök med gelcoat eller epoxy i grunden innan du provar med lim då det är lätt att limmet tränger igenom väven och det är inte snyggt.
Om du ändå ska prova lim, prova först med ett lim som är flytande. Detta lim på bilden är trögflytande och svårt att jobba med om man är ovan.
Va inte trött!, jag funderade på vafan penseln va så konstig för... bilden talar för sig själv
Pensla på ett tunt-tunt lager med limMin lilla hörna med spillbitar, finns alltid nån som passar Lägg på kolfibern, se till att den hamnar centrerat och att du har minst 1-2cm per sida i överflöd.
Kläm fast väven på delen, tryck men var lätt på handen, arbeta dig sakta runt alla kanter.Om du får trådar som hänger, dra bort dem eller klipp dem direkt. Annars är det stor risk de fastnar i roller/pensel sen när du lägger på epoxyn och du sabbar väven.
Då blir det ungefär såhär, redo för epoxy!Listerna på bilden har clips på endel ställen, därför det ser ut som väven är lös där