caromania skrev:
BowserQ skrev:
Detta såg ut som en bra brukis.
Hur mycket kostar dom att äga?
Det är en 420, delar mycket med mindre Hondor som Civic. Motorn är Rover T-serie, råstark 2 liters fyra, ca 140 hästar. Ganska snabb. Enkel och robust, håller bra. Detta är inte den motorn där man kan höra olika rykten om topplockspackningsproblem. Däremot är det en tung motor och jag har aldrig kört en 420. Den kan eventuellt vara framtung. I 620/820 upplever man den emellertid inte som framtung.
Säkert billig i försäkring då den är ovanlig. Soppa, kanske 0,8-0,9 ärliga förbrukningssiffror. Inga Volvo 940 0,7 alltså utan jag menar riktig blandad körning.
Motorn är lättmekad. Väldigt basic.
0.7 kanske var långkörning vid E4
Men jag tyckte att Rover var så liten. Undra om jag får plats där bak med benen ?
Men jag har fortfarande inte bestämt mej.
Mercedes W126:
+ Snygg och samma prisklass som dom andra. En bil med klass och grymm komfort. Slagskepp med stil. Mafia
- Drar mycket i soppa och dyr att serva, än fast man har kunskap i bilmed. Tror också det är dyr försäkring.
Volvo 850:
+ Mycket bra brukis som har ett bra ryckte. Bra komfort och en "sportigare modell" av 740. Försäkringen är hyffast billig.
- Drar en del i bensin och delar är dyr. Har inte samma kvalité som en 740. ABS systemen brukar paja vad 30 000+ mil.
Saab 9000:
+ En bil som man får mycket bil av för pengarna. Mycket utrustning
- Konstig kupé och ganska dyr att försäkra. Delar är dyra på dom om det gäller turbodelarna.
BMW 520i:
+ Mycket bra bil. Är lite som en sportbil. Bra komfort och ganska snygg. Drar lite soppa.
- Dyr i försäkring och delar. Pajar 24V så blir det dyrt.
Rover 620:
+ En liten bil med en Hondamotor. Drar lite soppa och är säkert billig i försäkring. Komfort har den.
- Svårt att hitta delar och dom är dyra för det finns få av dom jämfört med en Volvo 850.
Svårt att bestämma mej.
Jag lutar mera mot Mercan, om jag fick veta lite mera om just W126.