3500
Sök

Någon som kan Crx ? Har Problem Med Tempen .....

Avstängd
115 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
problem med tempen sad  så jävla surt ... jag kan rätt mkt om bilar men fan hittar inte felet..
tempen går upp hela jävla tiden har kollat iprincip allt ,  de ända som hjälper är att ta bort termostatfan..
HJÄÄÄÄLP!! Plz

dARKiE
5 031 Inlägg
21 oktober 2009
Vattenpumpen? Stopp i slangar?
Igensatt kylare? Fel på termostaten?

Vad har du kollat?
Senast redigerat av Darkie (21 oktober 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Avstängd
115 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
okej ,  jag har ny vattenpump samt termostat,,  o jag hittar inget stopp ,, jag lovar det är det värsta jag varit med om helt ärligt ,,  så fort termostatfan e i så stiger den...
Darkie skrev:
Vattenpumpen? Stopp i slangar?
Igensatt kylare? Fel på termostaten?

Vad har du kollat?

407 Inlägg
21 oktober 2009
prova att koka termostaten och se ifall den öppnar och stänger sig..och kolla termostahuset så det inte är fullt med skit

Avstängd
115 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
okej , jag har provat det , vart ligger termostathuset ??  de väll där termostaten sitter ??
MrK skrev:
prova att koka termostaten och se ifall den öppnar och stänger sig..och kolla termostahuset så det inte är fullt med skit

Avstängd
115 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
Ingen mer som kan något ??

190 Inlägg
22 oktober 2009
Hade du eller hade du inte bytt termostat? Annars får du göra som MrK skrev, släng termostaten i en kastrull och koka den, öppnar den, fine då är det nåt annat. Om inte, byt ut den. Annars är mitt tips att spola ur kylaren.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

Avstängd
115 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
jag har gjort alltt asså hehe skit skumt ,, men nu e termostaten i , fläkten e igång helatiden  o den e liten bit under halva nu o den stiger inte alls mkt  just idag ..helt skumt
crazy75 skrev:
Hade du eller hade du inte bytt termostat? Annars får du göra som MrK skrev, släng termostaten i en kastrull och koka den, öppnar den, fine då är det nåt annat. Om inte, byt ut den. Annars är mitt tips att spola ur kylaren.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
22 oktober 2009
kanske inte luftat den ordentligt  innan, då får du sådanna symtom

Avstängd
115 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
den e väll självluftande lr ??  ta bort korkfan o den luftas ,,eller har jag fel?
sir_daniel skrev:
kanske inte luftat den ordentligt  innan, då får du sådanna symtom

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
Avstängd
115 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
hug gör jag då??
sir_daniel skrev:
nja, det behöver hjälp för att gå snabbt o bli bra.

99 Inlägg
22 oktober 2009
Jag är inte duktig på D serie motorer, då jag kör h, men på min motor så har du en luftnippel som sitter nere vars kylarnslangen ifrån kylet går, termostathuset, där ska man lufta med, bilen ska gå på tomgång tills fläkten går igång, då luftar man, sen så ska du vänta tills fläkten slår av och på igen och lufta, mitt tipps är att tanka hem wsm för din modell och läsa så slipper du göra fel.

mvh

Ps edit, Nej systemet blir inte bra av att bara lufta på kylarlocket.
Senast redigerat av pr0ny (22 oktober 2009)

Sök