2573
Sök

Slutstegsinkoppling

3 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
Tjenixen i vintermörkret.

Jag har en BMW 523 Touring som skall få en bättre bas.
Jag har en baslåda (Gas) med två tolvtummare.
Jag har ett slutsteg Gas Alpha * 4100 (4 kanaler).
Hur skall jag köra steget för att få ut mesta möjliga?
Skall jag använda en splitter för att köra in två kanaler i fyra ingångar?
Skall jag bryggkoppla steget och koppla in högtalarna på två utgångar?

Tacksam för svar.

//Bäckis

141 Inlägg
22 oktober 2009
du kan brygga.. för de brukar ja gör å de funkar bra för mig..

[OctaneHead Racing]
15 Inlägg
24 oktober 2009
Kör på splitters om du inte har fler än en utgång på stereon o brygga steget!! Har själv haft en dubbel GAS-tolva o det går att kräma ur rätt mycke från den!! smile

[OctaneHead Racing]

1 210 Inlägg
24 oktober 2009
Om du kör med splitter så halverar du även volt på rca utgångarna.. vilket leder till en klar ljudförsämring... enligt mina krav och mått så är inte de godtagbart.. därför skulle jag investera i en ny stereio med minst dubbla rca/lågnivå utgängar.. på minst 3volt gärna högre...

1 727 Inlägg
24 oktober 2009
En splitter halverar ingen spänning, däremot får en spelare lite ändrade förutsättningar då man ska koppla in två ingångar ist för en.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

[OctaneHead Racing]
15 Inlägg
24 oktober 2009
Ekis! skrev:
Om du kör med splitter så halverar du även volt på rca utgångarna.. vilket leder till en klar ljudförsämring... enligt mina krav och mått så är inte de godtagbart.. därför skulle jag investera i en ny stereio med minst dubbla rca/lågnivå utgängar.. på minst 3volt gärna högre...

ja håller nog me om att en stereo me flera utgångar är de bästa, men om man inte har råd eller e nöjd me steron man har går de ju att köra på splitters!! Om du skulle halvera spänningen så skulle du inte få något ljud alls, men visst kvalliten blir ju inte riktigt samma som med flera rca.. smile

[OctaneHead Racing]

767 Inlägg
24 oktober 2009
Ekis! skrev:

Så bara för att man delar en kabel så sjunker spänningen ? Låter väldigt konstigt.
Visst det kan skilja i ljud när man splittar men spänningen sjunker inte.
sjunker volten för dig när du delar en vanlig kabel också? så du har 12 volt tills dess att den blir delad då har du 6 volt i vardera kabel sen eller?
blir ju troligtvis lite spänningsfall men inte halveras det.

Sök