jaop
vi får se vart allt slutar i motorväg
jag är fortfarande lite omotiverad till att sälja "delar" för att förändra allt "lite grann" mest.. Men samtidigt "behövs" igenligen vissa upgrades och när man endå gör dom så.. ja ni vet...
Mindgame 2010Motorupdatesen som det ryktas om ifrån ppf forumet är i stora drag:
Nygjord botten på 3.0 liter. (kort och gott:330 vev, smidda stakar och cp kolvar)
Andra kammar. (ppfs banka ut tänderna profil)
Raceventiler (supertech +1mm)
Racekedjor
Precision PT76 billet
Nytt insug a'la projekt ärtan (vattenkylning)
*Altså mest ekonomiska är att sälja min fullt fungerande beprövade 1000hk botten komplett (med modifierat tråg och modifierad pump för stödgördeln). Och alla rätta spel.
*Sälja kammar ihop med dom modifierade kamställen.
*Sälja av GT42Ren, ev ihop med grenrör och waste och downpipe om så önskas (inte billigt dock).
*Sälja insuget ihop med fuelrailen då det är gjort fästen till.
Detta skulle altså resultera i en effektökning med 100whp vilke vore kul, jag gillar ju effekt.. Registret skulle börja 500 varv tidigare och även sluta 500 varv tidigare..
men såklart, effekt har aldrig varit mitt problem, det är i chassiet jag har planerat och kommer lägga ner vikt på iår.. Hela 4-link grejen med allt jag plöjt ner kulor i känns förbannat intressant!
Men finns det intresse för mina rabblade motorprylar kan ni hojta till lite så kanske mitt övervägande till updatesen går fortare och blir av i brist på praktiska saker att göra så är det inte direkt årets update på vad som "hänt"...
ställer vingen aggressivt då jag verkligen behöver hjultryck efter 201meter... blir justerbart vingblad.
årets puffra i miljöreklam på jobbet..
humor