inte alla dagar en ferrari kör in i dig men vi säger en vanlig v70 som INTE är sänkt..
Väl medveten om att den inte tar i krockbalken, men om jag har en 740 med coilovers som jag sänkt med då? det är ju tydligen accepterat enligt alla.
Du har ju koni dämpare (inställning: hård) och sänkt.. så, det är ju tydligen accepterat? sänkt som sänkt eller? visserligen har jag mer men. Hade inte alls fått samma kommentarer om jag hade coilvers som jag sänkt lika mycket och gjort dom stenhårda så det nästan inte fanns fjädring alls.. de stutsar fint det med.
Nej nej jag har kapat fjädrar på mina bilar och kör inprincip utan fjädringsväg på supran också så jag förespråkar egentligen ingenting angående fjädringen utan såg hur en kompis bil såg ut efter han fick en golf 4 i röven när den var såpass låg.. fronten på golfen var i baksätet och då höll golfen 70km/h.. Jag anser att den delen är farligare än att bilen stutsar fram påvägen ^^
Aa okej men finns så mycket att tänka på, alla som säger att man är en idoiot och allt möjligt för man tagit bort fjädrarna, har någongång kört för fort också, då kan man ju säga "om jag kör i den gropen i 80 km/h med min bil utan fjädrar och stutsar.. så är du lika idiot om du kör i 120 i likadan grop"
Alla säger emot sig själva, jag kör max 10km/h för fort nu med denna bil utan fjädrar.. då kan en bil med fjädrar som kör 120 på 70/80 väg va minst lika farlig..
Jävla tjat om att de är farligt, har åkt i många bilar utan fjädrar, visst köregenskaperna blir ju sämre men vill man va fin så får man lida pin. Och jag har aldrig märkt av att man studsar av vägen precis..
Borde inte stötdämparna ta rätt mkt stryk av å ligga å slå i botten hela tiden?
Klart bilen borde bli stabil, finns ju inte så mkt å kränga på längre?
Som sagt innan så kommer du ju tappa rätt mkt däckkontakt om du ska göra undanmnaöver m.m.
Förstår dock inte syftet att göra det på sin pendlarbil? När jag sätter mig för att köra bil på morgonen när jag sitter där yrvaken och halvtrött är nog det sista jag vill åka runt å komprimera ihop ryggen varje dag? helst hade jag åkt en fet mjuk bil med mkt utrymme, och chaufför=) (Nä buss går bort)
härlig tråd. jag hatestat ofjädrat,sänkfjädrar och kapade ,men dock aldrig coilovers hur e det? men livet e vad man gör det till och e man vuxen och vet hur man tar ansvar och visar respekt mot andra får man väl göra som en själv tycer och känner för.
härlig tråd. jag hatestat ofjädrat,sänkfjädrar och kapade ,men dock aldrig coilovers hur e det? men livet e vad man gör det till och e man vuxen och vet hur man tar ansvar och visar respekt mot andra får man väl göra som en själv tycer och känner för.
Coilovers är enkelt sagt lägre och stötigare än orginal. man kör med det för besiktingen inte gnäller på dom.
Blev invinkad på 30väg av farbror blå förra veckan. Skrapade tråget upp för trottoarkanten och parkerade. Farbror blå börjar hänga på bilen och skriker att jag har tagit bort fjädrarna. -Nähe det har jag icke och visar upp Tüv-intyget, får blåsa och visa körkortet. Tack och hej sen fick jag köra vidare.. Puuh Bilen var obes samt avställd.
härlig tråd. jag hatestat ofjädrat,sänkfjädrar och kapade ,men dock aldrig coilovers hur e det? men livet e vad man gör det till och e man vuxen och vet hur man tar ansvar och visar respekt mot andra får man väl göra som en själv tycer och känner för.
Coilovers är enkelt sagt lägre och stötigare än orginal. man kör med det för besiktingen inte gnäller på dom.
Själva grejen med coilovers är väl att man har väldigt mkt inställningsmöjligheter med dom? Inte bara för att få bilen låg. Utan kunna ställa in masa för bästa möjliga väghållning. Sen att merparten bara har dom för att sänka bilen är ju en annan femma=)
Hade väghållningen blivit bättre hade väll knappast alla volvo raggare plockat bort/kapat fjädrarna bara för att kunna hänga ut arslet på sin gamla gl???
härlig tråd. jag hatestat ofjädrat,sänkfjädrar och kapade ,men dock aldrig coilovers hur e det? men livet e vad man gör det till och e man vuxen och vet hur man tar ansvar och visar respekt mot andra får man väl göra som en själv tycer och känner för.
Coilovers är enkelt sagt lägre och stötigare än orginal. man kör med det för besiktingen inte gnäller på dom.
Själva grejen med coilovers är väl att man har väldigt mkt inställningsmöjligheter med dom? Inte bara för att få bilen låg. Utan kunna ställa in masa för bästa möjliga väghållning. Sen att merparten bara har dom för att sänka bilen är ju en annan femma=)
Japp fast vill man ha bra coilovers då så kostar det mycket flis och då får du ju bra grejer med bra väghållning. en de e ju uppåt 20000 :- men då har man ju hårdhetsinställningar, höjd å möjligheter till många olika hjulinställningsmöjligheter pga att det finns säker fina topplagringar att köpa till
Körde med så gott obefintliga sänkfjädrar på min mattsvarta s13 och kan inre påstå att det var natt och dag imellan den bilen och en annan s13 som jag hade coils på. Bara spänna fast sista biten på fjädrarna med slangklämmor så går det igenom bes. Iaf här i stan
Kan inte heller påstå att det försämrade körförmågan på bilen heller
Har kört ett tag nu utan fjädrar, testade att tvärnita på en 80väg när jag låg i 90 ungefär, inga bilar i närheten, men iaf så var det exakt som att tvärnita med en bil med fjädrar, ingen skillnad alls.. man kan tro att bilen stutsar fram. Men det gör den inte.
Blev fina raka svarta sträck efter.. stutsade ingenting
de e för de e på ojämn väg och i kurvor det är farligt. hjullyft i skarpa svängar är inte ovanligt med korta/obefintliga fjädrar. dock känns ju bil som en gokart
alla jordbrukstraktorer kör ju ofjädrat, och de blåser förbi en i 50-55 blås (snackar de nyaste nu, och ja, med vissa undantag finns det traktorer med viss fjädring fram) vissa tungt lastade lastbilar går ju nästan på knäna, men nu är det fordon i en avsevärt tyngre klass vi pratar om, men fortfarande stum fjädring
alla jordbrukstraktorer kör ju ofjädrat, och de blåser förbi en i 50-55 blås (snackar de nyaste nu, och ja, med vissa undantag finns det traktorer med viss fjädring fram) vissa tungt lastade lastbilar går ju nästan på knäna, men nu är det fordon i en avsevärt tyngre klass vi pratar om, men fortfarande stum fjädring
Men hahaha har du kört en traktor själv eller? Över 30km/h så studsar man ju nästan ur stolen.