3173
Sök

Ljudet hackar vid hög volym?

291 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
Hejsan

Jo det är så att mitt ljud hackar när man spelar högt, eller stannar upp en sekund ungefär. Och jag har ingen aning om vad det kan vara. Jag har kollat spänningen och det verkar inte vara ett problem iaf, hittar inte heller något glapp eller liknande i några kablar.

Så är det någon här som har någon aning om vad det kan vara?
Senast redigerat av Wasaki (24 oktober 2009)

560 Inlägg
24 oktober 2009
Kan inte vara så enkelt att cd spelaren hackar?

Wasaki skrev:
Hejsan

Jo det är så att mitt ljud hackar när man spelar högt, eller stannar upp en sekund ungefär. Och jag har ingen aning om vad det kan vara. Jag har kollat spänningen och det verkar inte vara ett problem iaf, hittar inte heller något glapp eller liknande i några kablar.

Så är det någon här som har någon aning om vad det kan vara?

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

16 197 Inlägg
24 oktober 2009
inte så att skivan hoppar då??    har du mätt upp spänningen vid stereon?

kan även va så att steget klipper pga för hög insignal.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

291 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
Jag ska kolla alla kablar till stereo imorgon. Men varför skulle cd:n hacka så lätt? Har en rätt ny stereo (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164595) och tycker den ska klara lite bas, eller?
Senast redigerat av Wasaki (24 oktober 2009)

16 197 Inlägg
24 oktober 2009
Wasaki skrev:
Jag ska kolla alla kablar till stereo imorgon. Men varför skulle cd:n hacka så lätt? Har en rätt ny stereo (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164595) och tycker den ska klara lite bas, eller?

de kan ju va så att spänningen vid stereon sjunker en massa när du spelar högt så att stereon "stängs av".

291 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
Men varför skulle den göra det? För att vid de största basslagen har jag runt 13,7 volt vid stegen.

16 197 Inlägg
24 oktober 2009
Wasaki skrev:
Men varför skulle den göra det? För att vid de största basslagen har jag runt 13,7 volt vid stegen.

men låter de som att skivan hoppar elle stängs av??

de kan ju även va som ja skrev förut att steget klipper för att de får för hög insignal.

291 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
Wasaki skrev:

men låter de som att skivan hoppar elle stängs av??

de kan ju även va som ja skrev förut att steget klipper för att de får för hög insignal.

Okej, jag ska kolla mera imorgon. Tack för hjälpen.

Sök