2269
Sök

fel på bilen??

225 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
hej!

va ute med sierran igår och gjorde en hora..åkte lite o hörde ingeting..sedan tar jag bilen idag på eftermiddan och åker lite då hör jag ett litet klunkande ljud det låter som om de kommer från höger bakdäck låten endast när jag motorbromsar eller har kopplingen nere o rullar provade att ratta  höger och vänster under körning men hör inget ljud verkar låta när jag rullar rakt fram utan att motorn driver hjulen så jag undrar om det kan vara hjullagret som jag misstänker att det är??
tacksam för alla för svar iaf

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

95 Inlägg
11 maj 2006
Tycker ju inte att det låter som hjullager precis......men jag har ingen aning om vad det kan vara faktiskt.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 maj 2006
sitter däcket helt fast alla muttrar riktigt vridna?

225 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
ja alla muttrar är nog vridna men ska kolla på det imorrn..kan det vara diffen eller nått?är inte så hajteck på det där..presis nu innan jag ska sälja den ochså va en kille me sin farsa som kom igår o kollade på bilen

225 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
ett tag lät de som om ljudet försvann o sen kom de tillbax igen:/

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 maj 2006
okej men kolla det med muttrarna iallafall för jag hade exakt samma problem och då var det när jag glömt skruva åt en mutter riktigt. "skyller på att det började regna och jag ville ha på dom så fort som möjligt smile"

225 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
hehe men borde inte bilen skaka jäkligt om hjulet hadde lostnat eftersom jag åkte runt runt både åt höger och vänster men.det här låter ungefär som om ett drev skulle varit trasigt..det ljudet om du förstår? och om de hadde varit lagret borde väll bilens bakdel skaka en del..mer än va de gör nu för de e obalans i däcken heheh D) får väll börja felsöka imorrn just nu har jag jobbat 14timmar så jag hadde ingen lust o ta tag i de förut

460 Inlägg
13 maj 2006
Drivaxel är glapp kanske??

225 Inlägg
13 maj 2006
Trådstartare
ja det kan vara drivaxeln som börjat glappa

GTI Power
76 Inlägg
13 maj 2006
Jag hadde samma problem det va drivaxeln.. så kolla upp det.

Nisse! från man-power.

225 Inlägg
15 maj 2006
Trådstartare
har fixat felet nu iaf...som tur är var bara hjulet glappt..jag körde med vanliga muttrar som sitter på plåtfälgarna på mina nya alu fälgar och de e juh inte så bra så jag köpte nya muttrar idag o smackade dit dom nu går han som pärlan utan några som helst missljud

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
15 maj 2006
då hade jag nästan rätt iallafall smile

225 Inlägg
15 maj 2006
Trådstartare
jaopoppp:P

Sök