Dags för en liten uppdatering.
Nu är helljuset fungerande. Stort tack till Jonas som lät mig våldgästa hans garage.
Det var som jag trodde, det var mer än bara bakre dimljus kopplat på reläerna jag kastade ut.
Tur jag sparar allt jag har rensat ut.
När jag var hos Jonas fick jag syn på en Golf GTI mk2 och en Jetta, med breddare...
Vet att Stickan behöver breddare så jag frågade Jonas om jag kunde ta dom.
När jag kom hem så började jag spåna på om jag kunde använda dom på STn och/eller på Proben.
Efter lite test så beslöt jag mig för att gjuta av en av breddarna.
Den passar klockrent!
Hittade dessutom varför ihelvete mina skärmblinkers inte ville blinka.
Har haft lite rörigt i mitt liv den senaste tiden men efter att ha pratat lite med en polare så försvann det sista problemet och jag kunde tänka mycket klarare.
Då insåg jag att det kontaktstycket jag kopplar blinkersen på, där är ingen matning om jag kopplar US-blinkers!!
Så är kontakterna satta så att jag har US-blinkers så har jag inga skärmblinkers då det är ett "tillbehörs" kablage som Ford Europa har satt dit.
Ett problem som jag brottats med länge ! Trodde jag klippt nått när jag rensade kablarna så jag mätade å håll på.
Nu har min kollega haft mina avgasdelar i 4 månader och nu börjar jag bli lite stressad. Vill ha på det innan vintern och kunna malla upp golv + upphängning. Kan inte göra detta utan avgassystemet!