4586
Sök

Saab 900s -91:a. Bilen avställd!

1 270 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Driverking skrev:
det blev bra big_smile , när bjuder du på en åktur med sommardäcken på då? smile

Ska åå tanka starx så kan väl komma åå hämta dig då wink

849 Inlägg
1 april 2010
J_Erixzzon skrev:
Driverking skrev:
det blev bra big_smile , när bjuder du på en åktur med sommardäcken på då? smile

Ska åå tanka starx så kan väl komma åå hämta dig då wink

det tycker jag ! big_smile

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 13&p=1

956 Inlägg
1 april 2010
Snyggt! Blev kanon!

1 270 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Snyggt! Blev kanon!

Tackar! smile

1 270 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Elda skrev:
Fan stiligt det blev! ser dock lite hög ut wink

Ja det vart det! smile Jo tycker oxå den ser väldigt hög ut, speciellt fram så ser den hög ut. Så är riktigt sugen på att kapa ett var på fjädrarna fram tongue

1 270 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Idag så satte jag dit ett turbo emblem i grillen, Måste ju synas vad man åker! wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/889823_ikzsoi.jpg
turbo grill

Då var den svarta grillen klar blev rätt nöjd med den smile Men funderar på om man ska ha den eller en krom grill.
Vad skulle passa bäst?

//Johan

849 Inlägg
2 april 2010
nehe inte tacka mig för det ? sad

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!

1 270 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Driverking skrev:
nehe inte tacka mig för det ? sad

Men du behöver ju ändå inte ha det cool åka åå göra falsk reklam för bilen, fy på dig wink

956 Inlägg
2 april 2010
Krom utan tvekan.

1 270 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Krom utan tvekan.

Jo tror nog oxå det, får se om man kan hitta nån fin på skroten smile

1 270 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Idag så har man vart på ELMIA! big_smile Köpte lite till bilen vart ett öppet sportluftfilter och ett vevhusfilter. Köpte det för det inte kosta så mkt, så vet nån vart man sätter dit det? tongue

Vart även det här, rätt snyggt wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/891045_e457ok.jpg
Nya "skattemärket"

1 270 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Idag har jag satt dit min IC, så snart dax för en prov tur! big_smile
Men är det nått man bör tänka på när man sätter dit den?  Så nu blir det väl mest krut på ett försöka snickra ihop en batteriböj och flytta batteriet.

Mvh Johan

Move Your Mind
164 Inlägg
4 april 2010
J_Erixzzon skrev:
Elda skrev:
Fan stiligt det blev! ser dock lite hög ut wink

Ja det vart det! smile Jo tycker oxå den ser väldigt hög ut, speciellt fram så ser den hög ut. Så är riktigt sugen på att kapa ett var på fjädrarna fram tongue

Inte kapa... Kör på Kilen istället! Mycket bättre, sänker 25 mm och ger mycket trevligare väghållning. wink

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"

260 Inlägg
4 april 2010
herrsiba skrev:
Inte kapa... Kör på Kilen istället! Mycket bättre, sänker 25 mm och ger mycket trevligare väghållning. wink

Håller med, kör på "riktiga grejer" istället.

1 270 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Grotesk skrev:
herrsiba skrev:

Håller med, kör på "riktiga grejer" istället.

Sitter redan kilen fjädrar på den! wink Men skulle villa ha den lägra fram ändå för den ser så hög ut smile

956 Inlägg
4 april 2010
Elda skrev:
herrsiba skrev:

Kapade kilen är ju den som gäller, blir för högt med bara kilen, iaf fram! Kolla på Peter T16, en man som vet hur hög bilen ska vara wink

PS

Glöm inte kapa lite av genomslagsgummit när du kapar kilenfjädrarna, blir ganska stötigt annars.

Fattar inte hur ni kan vilja kapa kilen. Har redan problem med läppen fram,katalysatorn och avgasklammrar som tar i lite här och där.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
4 april 2010
Elda skrev:
jo det var ganska fränt! hoppas snuten eller SBP inte ser det abra, e ganska saftiga böter på det hmm

är ju fan inge böter längre, då du inte äns behöver ett skattemärke, eller hur? smile

849 Inlägg
4 april 2010
Funkiee skrev:
Elda skrev:
jo det var ganska fränt! hoppas snuten eller SBP inte ser det abra, e ganska saftiga böter på det hmm

är ju fan inge böter längre, då du inte äns behöver ett skattemärke, eller hur? smile

ja hur kan det vara böter på det om det inte ska vara nått där? mad Har själv köpt ett och ser det som en rolig dekal bara wink

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!

956 Inlägg
4 april 2010
Elda skrev:
Glader9991 skrev:
Elda skrev:

Kapade kilen är ju den som gäller, blir för högt med bara kilen, iaf fram! Kolla på Peter T16, en man som vet hur hög bilen ska vara wink

PS

Glöm inte kapa lite av genomslagsgummit när du kapar kilenfjädrarna, blir ganska stötigt annars.

Fattar inte hur ni kan vilja kapa kilen. Har redan problem med läppen fram,katalysatorn och avgasklammrar som tar i lite här och där.

Bygg avgaset bättre o lär dig snedda över guppen wink

Får ringa simons då=)
Org katten tar ju sjukt stor plats, tur de blir sportkat snart.

1 270 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Elda skrev:
Glader9991 skrev:

Bygg avgaset bättre o lär dig snedda över guppen wink

Får ringa simons då=)
Org katten tar ju sjukt stor plats, tur de blir sportkat snart.

Ja det låter ju konstigt för min ser ju hög ut och ska vara sänkt tongue menmen..

Iaf så har jag vart ute idag och åkt bra många mil, ICn gjorde ju en del så var ju rätt kul! big_smile

Sök