3096
Sök

Golf mkIV R32 goes turbocharged

Överladdat vr6 projekt som har gått igenom många faser, äkta kärlek har inget slut.

81 900 Visningar
Uppdaterades senast 2 april 2014
2 072 Inlägg
29 oktober 2009
#41
gissa om detta kommer vara "sjuk projekt" önskar all "lycka till"

Sandzoo i da house

831 Inlägg
29 oktober 2009
#42
Riktigt nice! Kommer nog bli dunder!

451 Inlägg
29 oktober 2009
#43
Kmr gå som ett asss,  nice projekt väntar redan på uppstart !! smile

558 Inlägg
30 oktober 2009
#44
ser kanon ut:) lycka till!

70 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
#45
MeloveGolf skrev:
Lord4130 skrev:
C2 erbjuder bara steg 2 som fueling kit, och det är detta jag har beställt:

Dom fixar fram ett steg 3 om du vill wink C2 gör grymt bra grejjer du kommer bli nöjd! Ska bli skoj och se vad haldexen klarar av med abs aktiverat, manuellt styrd haldex spinner på 3:an (02M DRP 2.8 v6)
med 50/50 ställd drift @ 650hk ...

Det gör dom säkert:) men just nu är jag nöjd om min Ecu kommer tillbaka med steg2. Har väntat länge och har vart en del missförstånd. Men men... tror den är på väg tillbaka nu:) C2 är iallafall väldigt duktiga, creds till dom! Har orginal styrning på Haldexen, men ska ha en "låst" 50/50 fördelning så fort bilen är uppe och går. Lite spänd själv på hur det kommer att funka. Tvärställd motor och haldex är ju ett evigt tema, men får göra det bästa utav det.

Har svetsa in en ny bung i downpipen, så nu har jag kontroll över AFRen när bilen ska startas upp. (Ska ha avgasbandage på grenrör,DP plus att det blir svetsduk här å där för att få bort värme.)

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1326.jpg

Sport luktar bensin, Idrott luktar svett!

665 Inlägg
30 oktober 2009
#46
helvete vilken grymm bygge , nu e jag lite ovis att jag sålde min R32 ...  sad

lycka till och lägg upp nya bilder snart !!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

70 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
#47
Massa småting som måste förändras på överallt som tar tid och inget kul att ta bilder av. Har flyttat batteriet bak i bilen,(bilder kommer när jag har plasserat batteriet). Sitter en säkringsbox uppe på batteriet som måste fästas, och skarva lite kablar. Blev 70 kvadrats kabel bak till batteriet och det är lite overkill, men hadde ingen annan kabel;). Fästet blev lite "jalla" för att jag borrar inga nya hål i bilen men helt okey, har lagat en plexiplatta som ska bli svart och döljer alla kablar. Så nu kommer luftfiltret stå över plattan där batteriet va tidigare. Några bilder innan plattan är helt klar.

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1329.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1330.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1331.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1333.jpg

Sport luktar bensin, Idrott luktar svett!

70 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
#48
Bilbilder från träff 2008. Svarta S3 fälgar med Pirelli P zero corsa gatuslicks.

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/KlubbtreffVler0833322.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/KlubbtreffVler0833422.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/DSC_1027.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/vw11.jpg

Sport luktar bensin, Idrott luktar svett!

677 Inlägg
30 oktober 2009
#49
Fan va seriöst du bygger! samt lägger ner tid på motorn i stället för plast! ME LIKE!

70 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
#50
Bergkuist skrev:
Fan va seriöst du bygger! samt lägger ner tid på motorn i stället för plast! ME LIKE!

Takk Bergkuist! Kollade på ditt projekt och du gör ju dina saker rätt, det gillar jag!

Motorn min har ju vart in och ut många gånger men per dags datum så står den där för sista gången i år hoppas jag. Som jag skrev tidigare så är det massa småpill kvar men ska inte va så länge tills jag kan starta upp. Färdig med nya kylvatten slangar och det mesta av det elektriska. Det viktigaste som måste göras är att svetsa ett nytt tryckrör från IC till gasspjäll, men är ett kort rör som tur är. Också måste jag ha en AN10 koppling som ska svetsas in i oljetråget för oljereturen från turbon. Avgas systemet är inte helt klart heller. Om bilen startar så ger vi oss på allt annat som ska fixas innan våren;)

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1308.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1312.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1310.jpg

Sport luktar bensin, Idrott luktar svett!

70 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
#51
Fler bilder:P

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1294.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1293.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1292.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1291.jpg

Sport luktar bensin, Idrott luktar svett!

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
30 oktober 2009
#52
Mumma! Detta projektet gillar jag verkligen! big_smile
Skall bli kul att se hur detta blir, följer med spänning! big_smile

//Edge

70 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
#53
Edge skrev:
Mumma! Detta projektet gillar jag verkligen! big_smile
Skall bli kul att se hur detta blir, följer med spänning! big_smile

Det är mkIV det ska va;) Fina bilder av din Golf, såg bra ut!

Slänger ut fler bilder i natta timmarna.

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1295.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1300.jpg

3 tums downpipe

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1302.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1301.jpg

En liten detalj;P

Orginalt

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/P1010258.jpg

I aluminium

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/P1010260.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/P1010262.jpg

Sport luktar bensin, Idrott luktar svett!

449 Inlägg
31 oktober 2009
#54
Naajs smile

GL

70 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
#55
Matt3_ skrev:
Naajs smile

GL

smile Reser bort i 2 veckor, så när jag kommer hem hoppas jag ECUn har kommit på posten. Så om cirka 3 veckor ska jag prova att starta upp bilen. Uppdaterar tråden så fort ja kan med info, bilder och inte minst film om det blir ljud;)

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1320.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i73/jimmie_bucket/IMG_1349.jpg

Sport luktar bensin, Idrott luktar svett!

729 Inlägg
2 november 2009
#56

Det är detaljerna som gör det! wink


1 488 Inlägg
10 november 2009
#57
Hade helt missat att du har en projekttråd uppe, ska verkligen följas. Jag tror på en riktigt rolig bil till sommaren, delarna som du bygger den med har ju provats tidigare och riktigt bra siffror av både hk och vridmoment har visats. Du gjorde rätt i att välja C2, de kan verkligen r32an.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
12 november 2009
#58
Lord4130 skrev:
men ska ha en "låst" 50/50 fördelning så fort bilen är uppe och går. Lite spänd själv på hur det kommer att funka. Tvärställd motor och haldex är ju ett evigt tema, men får göra det bästa utav det

Haldex är beprövat och funkar fint kolla lite på der renner tex haldexen funkar utmärkt både rakt fram i kurvor men se till att köpa en rejäl haldex controller som är ställbar 50/50 all-time är totalt waste

http://www.goapr.com.au/products/haldex02.jpg


70 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
#59
itouch skrev:
Hade helt missat att du har en projekttråd uppe, ska verkligen följas. Jag tror på en riktigt rolig bil till sommaren, delarna som du bygger den med har ju provats tidigare och riktigt bra siffror av både hk och vridmoment har visats. Du gjorde rätt i att välja C2, de kan verkligen r32an.

Hej! Som jag sa till dig tidigare så hoppas jag på en bra sommar! Min ecu från C2 kommer nog nästa vecka:D

MeloveGolf skrev:
Haldex är beprövat och funkar fint kolla lite på der renner tex haldexen funkar utmärkt både rakt fram i kurvor men se till att köpa en rejäl haldex controller som är ställbar 50/50 all-time är totalt waste

Har kollat på der renner ja:) Men vet inte vilken controller han kör på? Finns ju ett hav av ställbara till Haldex Gen II, men inte så många till Gen I som jag har. Dom ställbara jag har hittat är ju helt "stand alone", vet du hur det vill fungera när jag har orginal motronic?

Sport luktar bensin, Idrott luktar svett!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
12 november 2009
#60
Lord4130 skrev:
Har kollat på der renner ja:) Men vet inte vilken controller han kör på? Finns ju ett hav av ställbara till Haldex Gen II, men inte så många till Gen I som jag har. Dom ställbara jag har hittat är ju helt "stand alone", vet du hur det vill fungera när jag har orginal motronic?

Der renner kör på stand-alone den elektriska versionen annars kan man köra men manuell "ventil" på klumpen...

Eftersom du ska köra motronic skulle jag säga att den vanliga "uppgraderingen" funkar bäst
den är inte ställbar men den håller ditt motronic system intakt till gen 2 finns en "sort-of" controller
men äkta 50/50 controllers finns bara till haldex bilar som kör eftermarknads sprut eftersom haldexen
inte får nån signal alls annars..

http://www.esetuning.com/Haldex-Gen-1-A … ldex01.htm

http://www.hpamotorsports.com/images/drive/haldexcomp.jpg



Sök