2635
Sök

Volvo v70 D5 2012

3 Inlägg
Igår 08:32
Trådstartare
Hej,
Jag och min sambo har ett problem med vår volvo v70. Efter bara något dygn larmar den för lågt batteri och står den i 2-3 dygn startar den inte alls. (Vi har kollat flera gånger och det är inget fel på generatorn)

Vi hade den på verkstad för någon vecka sedan där de sa att problemet var volvo on demand funktionen som drog tjuvström så de drog ut säkringarna för den och sa att vi måste fixa den. Problemet är att batteriet fortsatt laddat ur även med säkringar bortkopplade. Visst måste det då vara något annat som är fel eller kan det vara flera saker som kan vara fel?

Så svårt när man vill lita på en verkstad men vi vill inte lägga 20 000:- på något som kanske ändå inte är felet.

Tacksam för hjälp ?

* Voff voff *
10 842 Inlägg
Igår 08:46
Gjorde man något test på batteriet...? Tycker det främst låter som att ni har ett dåligt batteri.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

3 Inlägg
Igår 09:03
Trådstartare
Brådhis skrev:
Gjorde man något test på batteriet...? Tycker det främst låter som att ni har ett dåligt batteri.

Det gjorde man. Vi har dessutom köpt 2 nya batterier till bilen pga av det här problemet och problemet återkommer oavsett batteri tyvärr.

* Voff voff *
10 842 Inlägg
Igår 09:06
Okej, ja, då är det ju någonting som drar ur bilen. Låter ju lite som att den inte går ner i vila.

Ni låser bilen när den står? Och ni har inga udda extramonterade saker som tex funktionsadderare, fjärrstyrning till värmare, alkolås osv i den?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

3 Inlägg
Igår 09:20
Trådstartare
Brådhis skrev:
Okej, ja, då är det ju någonting som drar ur bilen. Låter ju lite som att den inte går ner i vila.

Ni låser bilen när den står? Och ni har inga udda extramonterade saker som tex funktionsadderare, fjärrstyrning till värmare, alkolås osv i den?

Vi har fjärrstyrning till värmare som kommer med volvo on call. (Råkade skriva on demand i inlägget ) annars har vi inget extra.

Tack snälla för att du tar dig tid att svara!

Sök