Styrväxeln är ihopmonterad och väntar bara på att bli återinstallerad. Men innan dess ska alla bussningar bytas.
Idag plockade jag av den andra fjädern, bökigt att få in verktyget men denna gång gick det mycket enklare och snabbare, kändes också tryggare. Har äntligen köpt några 1/2 spärrskaft, bara haft fasta handtag i arsenalen i den storleken tidigare, det + fettat in verktyget där det kärvade sist gjorde det till en mycket snabbare operation.
Pressar ut bussningen till fjädertallriken
![https://i.imgur.com/okC09yoh.jpg]()
![https://i.imgur.com/DMvRrAlh.jpg]()
Har inget dedikerat verktyg, bara vad jag råkade hitta. Detta är t.ex. en 32mm hylsa från en bom för horisontalfräsning.
Och se bara på bussningen, den ser ju ut som ny trots den blivit utpressad, jag är väldigt imponerad, nästan så man tycker det var onödigt att byta, de jag satte i är NOS Saab original också och de ser ganska lika ut.
![https://i.imgur.com/tWiTiFeh.jpg]()
![https://i.imgur.com/vh8WxDOh.jpg]()
Nya bussningen går in utan problem. Använt silikonfett som smörjning. Här ska man passa på och rostskydda med dinitrol ml eller linolja då man har bort fjädern annars, jag ser flera ställen som behöver lite åtgärder innan det blir värre.
![https://i.imgur.com/Swwjnerh.jpg]()
Och de här var ju synd, hade inte köpt nya av dessa bussningar och båda två är som en "hot dog in a hallway" föll nästan av... De var ju dumsnålt gjort av mig...
![https://i.imgur.com/sdx85HIh.jpg]()