Rom byggdes inte på en dag, men bilbygge kostar pengar så jobbar det jag kan i år och försöker göra färdig bilen i vinter. Allt plåtjobb är färdigt och har köpt ny snurra, Presicion 6766 ar 0.81
Ladda 1.3 bar på gamla turbon. Har inga tal, men vet att det bor en del moment i denna motorn. Spec 3 kopplingen med alu svänghjul höll inte så länge, så handlade en sachs sinterlamell med tillhörande tryckplatta. Köpte också ett nytt svänghjul i lättat stål. Denna kombon skulle klara 650+ nm.
Du går verkligen stort på bygget nu Vad tänkte du köra i koppling och lådeväg den här gången så det håller?
Det var länge sedan vi snackade!!! Antingen Clutchmaster fx850 eller DMmotorsport koppling, snart dags att bestämma sig;p Har tre DRP lådor liggandes nu, så en av dom ska vi vel hitta på något roligt med.
Fick tag i några bromsar som en kompis hadde liggandes. Köpte dom så ska prova och se hur D2 fungerar.
detta bygge är helt enormt ballt alltså!! du har inget turbo insug o sälja? eller något annat kul ? mvh rolle
Ja, det börjar att bli bil igen av alla timmarna i garaget och montering pågår under ett stressande tidsschema;p
Har ett Hgp insug liggandes, skall tilverka ett nytt till mig själv. Har egentligen ett helt komplett EIP turbokit på hylla med en Ecu omprogramerad av C2;)
Har inga bilder av senaste veckans framgång, men här är bilen lackad inuti. Ser lite tråkigt ut, men med andra fälgar och folie utvändigt så ska den bli mer aggresiv.
fan det ser fan så bra ut detta känner inte att det är direkt kul o bygga R32 när man ser denna haha!! du jag PMa dig och ville köpa dina grejer men din inkorg e full ring eller smsa mig på 070-3090762 mvh rolle