3054
Sök

Spridare Volvo 940 T+

334 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#1
Hejsan! gröna spridare på min 945 turbo och har nu fått reda på att det var orginal spridare på denna modellen, vart kan jag hitta större spridare till exempel dessa "Volvo R" spridarna ? har letat och letat men inte hittat dom :S
Några rekommendationer på spridare?
tänkte mig att jag skulle uppgradera upp till ungefär 240-300 hk någon stans..
så ny turbo och ic et.c är självklart, men räcker spridarna till ?
(är ny på detta med Turbo) tongue
Vore tacksam för hjälp!
mvh

Just... Awsome!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 oktober 2009
#2
särskilt bra kan du inte ha letat, sök efter bosch 465cc eller bosch 968 på google så lär du hitta.

Första träfffen på google...
Senast redigerat av NITROUS (28 oktober 2009)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 915 Inlägg
28 oktober 2009
#3
Som sagt så kan du inte ha letat så bra..
googla eller sök i forumet och du hittar det du söker...

tex http://www.lgspeed.se/produkt.php?kategori=17&id=15

-968 spridare med 3,8bars bränsletryck tillsammans med en 3" LMM funkar bra till ditt effektmål.
Senast redigerat av Louksor (28 oktober 2009)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

169 Inlägg
28 oktober 2009
#4
vad är de för snurra en orginal snurra är svårt att få till fr 300hk å så glöm inte att öka Lmm lika många % som du gör med spridarna...

Full Gas Spar Tid:P

040 RedLine
1 219 Inlägg
28 oktober 2009
#5
Igår beställde jag 968 spridarna från lgspeed.se,efter jag letat så tyckte jag de verkade billigast:)

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Mekaniker/Fordonstek
80 Inlägg
29 oktober 2009
#6
16T turbo och blåa spridare från volvo s60 T5 skulle jag tro med höjt bränsletryck hade varit perfekt för runt 300hk. tänk på att du måste byta koppling rätt tidigt. jag hade bytt svänghjul för dubbelmasse svänghjulet är skit. skaffa ett annat svänghjul från 940 91-94 och sen en hårdare tryckplatta. finns en på kgtrim som funkar fint med en puckad eller orginal lamell som klarar 440nm det får du när du sticker över 300hk. blåa spridare bottnar vid 311hk skulle jag tro dock har du beställt 968 redan så skaffa en större lmm från ex 960
Senast redigerat av Skeden (29 oktober 2009)

Kör 940Sleeper

1 062 Inlägg
29 oktober 2009
#7
ett 16t klarar INTE 300hk på ett rödblock.

18t--19t lr en t3/t4 turbo funkar

mvh

Team Björkeryd

334 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#8
BrajjAxx skrev:
Igår beställde jag 968 spridarna från lgspeed.se,efter jag letat så tyckte jag de verkade billigast:)

Okej tack för hjälpen smile
Blir väl eventuellt ett 18t agg eller ngt med smile

Just... Awsome!

334 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#9
Skeden skrev:
16T turbo och blåa spridare från volvo s60 T5 skulle jag tro med höjt bränsletryck hade varit perfekt för runt 300hk. tänk på att du måste byta koppling rätt tidigt. jag hade bytt svänghjul för dubbelmasse svänghjulet är skit. skaffa ett annat svänghjul från 940 91-94 och sen en hårdare tryckplatta. finns en på kgtrim som funkar fint med en puckad eller orginal lamell som klarar 440nm det får du när du sticker över 300hk. blåa spridare bottnar vid 311hk skulle jag tro dock har du beställt 968 redan så skaffa en större lmm från ex 960

Okej, min 940 T är en 92:a så då lär ju mitt svänghjul funka? wink
Blir nog 3" LMM och 18t turbo , 968 spridare sen steg 2 chip från BSR samt bygga egen DP..
Räcker detta tro ?

Just... Awsome!

593 Inlägg
29 oktober 2009
#10
joxxan skrev:
BrajjAxx skrev:
Igår beställde jag 968 spridarna från lgspeed.se,efter jag letat så tyckte jag de verkade billigast:)

Okej tack för hjälpen smile
Blir väl eventuellt ett 18t agg eller ngt med smile

kan rekommendera turbomeck.se

de har 18/19t agg som är bolt-on på din om du inte vill bygga om själv..

Kolla min spec. på 940;in. ja åker 19t, -968 spridare, 3"lmm mm. Ligger på 300hk+.

Lycka till.

mvh

334 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#11
epapower skrev:
joxxan skrev:
BrajjAxx skrev:
Igår beställde jag 968 spridarna från lgspeed.se,efter jag letat så tyckte jag de verkade billigast:)

Okej tack för hjälpen smile
Blir väl eventuellt ett 18t agg eller ngt med smile

kan rekommendera turbomeck.se

de har 18/19t agg som är bolt-on på din om du inte vill bygga om själv..

Kolla min spec. på 940;in. ja åker 19t, -968 spridare, 3"lmm mm. Ligger på 300hk+.

Lycka till.

mvh

Kanon! Tack så mkt! smile
Men pallar orginal IC detta?
Mvh
Senast redigerat av joxxan (29 oktober 2009)

Just... Awsome!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 oktober 2009
#12
joxxan skrev:
epapower skrev:
joxxan skrev:

Okej tack för hjälpen smile
Blir väl eventuellt ett 18t agg eller ngt med smile

kan rekommendera turbomeck.se

de har 18/19t agg som är bolt-on på din om du inte vill bygga om själv..

Kolla min spec. på 940;in. ja åker 19t, -968 spridare, 3"lmm mm. Ligger på 300hk+.

Lycka till.

mvh

Kanon! Tack så mkt! smile
Men pallar orginal IC detta?
Mvh

nej den pallar inte det

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

334 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#13
turboforssen skrev:
joxxan skrev:
epapower skrev:

kan rekommendera turbomeck.se

de har 18/19t agg som är bolt-on på din om du inte vill bygga om själv..

Kolla min spec. på 940;in. ja åker 19t, -968 spridare, 3"lmm mm. Ligger på 300hk+.

Lycka till.

mvh

Kanon! Tack så mkt! smile
Men pallar orginal IC detta?
Mvh

nej den pallar inte det

Ungefär hur mkt pallar en orginal IC? 250hk ?

Just... Awsome!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 oktober 2009
#14
joxxan skrev:
turboforssen skrev:
joxxan skrev:

Kanon! Tack så mkt! smile
Men pallar orginal IC detta?
Mvh

nej den pallar inte det

Ungefär hur mkt pallar en orginal IC? 250hk ?

max 1,2 bar å då är det på gränsen.
så jag rekomenderar en alu ic om du ska över 1 bar

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

334 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#15
turboforssen skrev:
joxxan skrev:
turboforssen skrev:

nej den pallar inte det

Ungefär hur mkt pallar en orginal IC? 250hk ?

max 1,2 bar å då är det på gränsen.
så jag rekomenderar en alu ic om du ska över 1 bar

Okej, en polare till mig åker på 1,4 med orginal IC men han kanske bara flyt ? tongue Aja får nog bli en ALU IC med då smile Tack för hjälpen! smile

Just... Awsome!

Mekaniker/Fordonstek
80 Inlägg
29 oktober 2009
#16
wildboy_87_ skrev:
ett 16t klarar INTE 300hk på ett rödblock.

18t--19t lr en t3/t4 turbo funkar

mvh

finns en hel del som bänkat lite över 300 med 16T men förutsättningarna skall vara bra också...

Kör 940Sleeper

040 RedLine
1 219 Inlägg
29 oktober 2009
#17
joxxan skrev:
turboforssen skrev:
joxxan skrev:

Ungefär hur mkt pallar en orginal IC? 250hk ?

max 1,2 bar å då är det på gränsen.
så jag rekomenderar en alu ic om du ska över 1 bar

Okej, en polare till mig åker på 1,4 med orginal IC men han kanske bara flyt ? tongue Aja får nog bli en ALU IC med då smile Tack för hjälpen! smile

Jag har kört en hel del med 1,2 och original IC, har hört att den pallar 1,5.

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
29 oktober 2009
#18
joxxan skrev:
turboforssen skrev:
joxxan skrev:

Ungefär hur mkt pallar en orginal IC? 250hk ?

max 1,2 bar å då är det på gränsen.
så jag rekomenderar en alu ic om du ska över 1 bar

Okej, en polare till mig åker på 1,4 med orginal IC men han kanske bara flyt ? tongue Aja får nog bli en ALU IC med då smile Tack för hjälpen! smile

men skulle han byta till en alu-ic så skulle insugstempen sjunka en del kan jag lova.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

334 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
#19
NITROUS skrev:
joxxan skrev:
turboforssen skrev:

max 1,2 bar å då är det på gränsen.
så jag rekomenderar en alu ic om du ska över 1 bar

Okej, en polare till mig åker på 1,4 med orginal IC men han kanske bara flyt ? tongue Aja får nog bli en ALU IC med då smile Tack för hjälpen! smile

men skulle han byta till en alu-ic så skulle insugstempen sjunka en del kan jag lova.

Okej hehe

Just... Awsome!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 oktober 2009
#20
Skeden skrev:
wildboy_87_ skrev:
ett 16t klarar INTE 300hk på ett rödblock.

18t--19t lr en t3/t4 turbo funkar

mvh

finns en hel del som bänkat lite över 300 med 16T men förutsättningarna skall vara bra också...

Ja men inte på en rödblockare va ?

Autotech


Sök