Har en 16T turbo med lite lite axielt glapp samt <-->, inte alls mycket men lite finns, turbon har legat ett bra tag. o e tom på olja. Men går de att köra me lite glapp i ell ska man försöka få tag på en fräschare?? // johan
Som "louksor" skrev så får det vara ett minimalt glapp radiellt men inte axiellt. Du kan ju testa och vrida kompressorhjulet samtidigt som du lyfter försiktigt. Då ska allt gå fritt och kompressorhjulet får inte ta i kompressor huset.
Den tar inte i i sidorna när ja snurrar, dvs det går fritt hjulet tar ej i huset. Men de e just de axiella glappen ja e fundersam om.. Men får väl köpa mig en bättre beg.
Den tar inte i i sidorna när ja snurrar, dvs det går fritt hjulet tar ej i huset. Men de e just de axiella glappen ja e fundersam om.. Men får väl köpa mig en bättre beg.
Om inte hjulet tar i huset kan det ju inte vara tal om något större glapp. Då det inte brukar vara något stort spel mellan hjulet och huset. Jag hade monterat den och kört så länge det funkar. När den börjar vina, dra en massa olja och du börjar få metal spån i tryck rören då är det hög tid att byta....:o)