3200
Sök

Motor byte golf IV 1.6

4 586 Inlägg
30 oktober 2009
count-af-cool skrev:
ok tack zack ! behövs ett bromsbyte om man byter till 1.8t ? ...  man skulle nog tom kunna anpassa 1.6 motorkåpan till att passa nya motor ..big_smile

1.8t samt 1.6 är lika stora bromsar. såg den nu när jag kollade på autodelar.net

Men att få igenom en 1.8t motorn genom besigtningen är något du aldrig kommer lyckas med då turbon inte går att dölja så lätt.

Någon på transportstyrelsen eller bilprovningen borde ha koll på ifall du kan göra din bil laglig med turbo motorn
Senast redigerat av jocke_gronberg (30 oktober 2009)

109 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
ok tack . jag vill ju klart göra det lagligt om det går , men ville mest veta om konstnader inblandat .... den här avgas.cert tillex , vad den kostar . motor och växellådan vet jag priser på men vill veta om papperarbets kostnaden ..

Living the good Life!
585 Inlägg
31 oktober 2009
jocke_gronberg skrev:
count-af-cool skrev:
ok tack zack ! behövs ett bromsbyte om man byter till 1.8t ? ...  man skulle nog tom kunna anpassa 1.6 motorkåpan till att passa nya motor ..big_smile

1.8t samt 1.6 är lika stora bromsar. såg den nu när jag kollade på autodelar.net

Men att få igenom en 1.8t motorn genom besigtningen är något du aldrig kommer lyckas med då turbon inte går att dölja så lätt.

Någon på transportstyrelsen eller bilprovningen borde ha koll på ifall du kan göra din bil laglig med turbo motorn

Turbon är ju placerad baktill på motorn, går nästan inte själv att se den ifall man inte verkligen letar efter den, nerifrån ser man den ifall man verkligen vet att bilen ska ha en sådan...den är ju sånära torpedväggen så att den e dold tongue

When the flag drops, the Bullshit stops.

109 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
ingen som har lagligt besiktigt en bil med byt motor på senast tiden ?

109 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
?

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
2 november 2009
count-af-cool skrev:
ingen som har lagligt besiktigt en bil med byt motor på senast tiden ?

Är ju fortfarande samma bekymmer. Kommer inte bli lätt att få igenom bilen med en annan motor.

Visst, du kan ju försöka att fuska igenom en 1.8T. Men vad tror du att försäkringen bolaget säger om du skulle smälla med bilen och du har en heeeelt annan motor i?

Allt för den där jävla hatten!

109 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
igen som byt motor ?

130 Inlägg
6 november 2009
Skulle nog inte göra det. E ju mycket du går miste om. Skillnad på mellan gti och 1,6 e ju en del. Recaro bänkar, Annan växellåda, annan motor, andra drivaxlar, annan motorstyrning, annan ratt och en del annan utrustning som skiljer. Säkert mycket man inte kommer på såhär. Blir antagligen dyrare att byta motor än att byta bil..

If it ain't broke, fix it 'til it is!

Sök