Tänkte nu lägga upp min första projekttråd. Har haft siktet inställt på en Nissan ända sedan jag såg F&F för första gången och i slutet av Juli -09 köpte jag min 200sx S13 -93
Utseendet övertygade mig inte direkt när jag kom och tittade på den men såg att den hade potential och efter en provtur var jag helt såld! Motorn var uppgraderad med stor fmic, oljekylare, större bränslepump, steg 2 chip, höjt ladd m.m. så jag kommer låta den vara denna vintern och satsa på utseendet! Det är ju så tråkigt med sleepers..
Idag fick jag hem mina nya fina sidoblinkers! Men mer om det senare för jag tänkte berätta om allt jag gjort steg-för-steg från början..
Så eftersom det inte var något ljud i den när jag köpte den men fick med en hel del så fick det monteras.
Eftersom jag inte har någon erfarenhet alls av varken ljud eller elektronik så fick jag hjälp av en klasskamrat, riktigt schysst för annars hade jag aldrig klurat ut det!
Iallafall så tog jag bort dörrsidorna och dem gamla sunkiga originalhögtalarna och så kopplade han in dem nya fina. Dem låter riktigt fint
Och så den andra sidan.. Nya huvudenheten passade riktigt fint också! Det är gött med USB-minne. Diskanterna satte jag dit med dubbelhäftande tejp på varsin sida på instrumentbrädan.
När det var klart fram så gav vi oss på slutsteget och basen. Kablarna drog jag under instrumentbrädan, stolen och baksätet. Snyggt och smidigt
Dock fick jag klara mig själv med att bygga lådan, valde att böja till två plåtbitar och bara skruva fast lådan i baksätet med två skruvar. Det ska vara enkelt att plocka ut skiten...
Klädde lådan i lite fint grått sängöverdrag från Hemtex. Men är riktigt nöjd med resultatet för att vara första gången! Eller vad tycker ni?