allexx skrev:
har för övrigt hittat en e36a 92a som gått 22000? hur kan de vara med den tro?
E36 1992 (och jag antar att vi pratar 4cyl?) innebär M40 motorn, har den rullat 22k mil så lyssna noga efter tickande och liknande i motorn (förmodligen kommer du inte behöva lyssna noga, det hörs ofta tydligt). Låter det allt för mycket är det den klassiska M40-sjukan som slitit ut den!
Därmed inte sagt att en M40 är ett kasst alternativ, skall man bara ha bilen som slit och släng eller om man kan byta själv så får man oftast dem billigt. Men jag får intrycket av att det inte är riktigt vad du söker? Om inte annat klagar väl morsan mer på Bmw då?
Ett alternativ är Bmw 316ti, compact alltså. Den har M43 motorn oavsett årsmodell och det är som sagt en bra konstruktion med kamkedja. Ligger inte så farligt över en sedan med M40 motor i pris heller. Tyvärr är utseendet av typen älska eller hata, och oftast blir det hata.
Tex denna, en compact fast 318ti dvs samma motor som i 318is. En riktigt pigg fyra det, ryktet säger att den ger mer än de 140hp Bmw påstår men det är förstås inget jag kan lova. Oavsett så är även 140hp i en så lätt bil tillräckligt.
http://www.blocket.se/jonkoping/BMW_318 … 20&w=3
Edit: För att förtydliga, annonsen är alltså bara ett exempel på modell. Just den bilen i annonsen känns lite tveksam, en Bmw-låda är inget som man rasar i första taget och så misstänker jag att "lite småfix" egentligen är betydligt mer i verkligheten.
Senast redigerat av Rquired (30 oktober 2009)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.