3205
Sök

Montera högtalare bak i Passat -00

12 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
Kan någon vänlig själ berätta för mig hur jag ska plocka isär dörrsidorna för att få dit mina nya 6,5:or?

Bilen är en 00:as Passat. Har köpt distans/adaptern som behövs!

Vill inte hålla på att bryta sönder halva dörren innan jag är klar!

2 665 Inlägg
30 oktober 2009
Bra fråga! Vill också veta!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Team Autohifi!
865 Inlägg
30 oktober 2009
Böja så här:

1. Ta en lite smal majesl och lirka bort den list du har i handtaget, i fram nedre kant har du ett utag som du kan stoppa in den och sen lirka ut den.
Bakom den sitter det 2st skärnskruvar.

2. Neder kant av dörr sidan sitter det 2st torx skruvar, lossa dem.
Ta samtidigt bord sladden till belysningen.

3. Ta ett fast grepp i nederkant & handtaget och ryck försiktigt men bestämt snett uppåt.
Då kommer dörrens klipps att lossna, det låter lite men är inte farligt.

4. Ta försiktigt bort kablarna & vajern för dörr öppningen innan ni hänger av dörrsidan.

5. man kan få borra bort de nittar som org. högtalaren sitter med. sen monterar man de nya monteringsramarna och de nya högtalarna.

Sen är det bara att köra baklänges;)

Sett ditt dörrsidan i ovankant, montera ditt vajer, och kablarna.
Tryck ditt dörsidan med klippsen, skruva sen ditt skruvarna och avsluta med att setta ditt listen.

Lycka till!

378 Inlägg
2 juni 2011
Lite gammal tråd, men jag lånar den ändå.

Hur ska jag göra på min Passat? Mina "galler" till högtalarna i bakdörrarna är fake. Alltså där är inga hål. Där har aldrig suttit högtalare där bakom.
Ska jag dra till skroten och hitta andra galler eller kanske någon som har en smart idé?

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

Sök