Tjena!
Jag har börjat titta på något sportigt i 10-30k klassen (kan självklart lägga till något mer vid rätt bil
)
Men vad finns, och vilka bör man akta sig för?
Ska jag vara helt ärlig så något jag hade velat ha är turbo och bakhjulsdrivet - Nissan 200sx t.ex...
Men jag vill samtidigt ha en bil som går många mil utan större problem.. Och jag har hört att dom kan va lite så känsliga gällande vissa saker och jag känner inte riktigt för o renovera en motor typ 1gång varje år eller nått.
Service o sånt - inga problem.. Det löser jag! Desamma egentligen angående de flesta "problem" som kan uppstå - bara det inte är motorn som är den svaga länken. För jag är rätt duktig på o skruva och jag älskar det så det har jag inget emot. Men just motorer känner jag mig inte helt inne på - än - utan vill därför ha en som iallafall är driftsäker.
Oh jag letar som sagt mellan 10-30 000..
Vad jag tittat lite på och gillat änsålänge är Mitsubishi Eclipse, Audi 80/90 Coupé, VW Corrado, Ford Probe GT...
Men alla dom är ju framhjulsdrivna
(Audin kan ju vara 4hjulsdriven - vilket är fint!
)
Audin gillar jag för utseendet's skull. Tycker den ser så brutal och stor ut!(gillar stora bilar!)
Eclipsen, utseendet är rätt okej på dom.. Inte megasnygga, men inte fula heller. Invändigt gillar jag kanske inte själva instrumenteringen - det är rätt fult.. Men jag älskar att växelspaken sitter så högt o ger en så sportig känsla! Tycker de är skitsnyggt!(som gör att jag lätt hade kunnat tänka mig ha en sån eftersom utsidan är okej - och älskar det där inne)
Corradon, inte tittat så jättemycket på dom egentligen, men gillar ändå stuket på dom och de ser rätt härliga ut o köra.
Proben, ska ju "självklart" vara första modellen. Den som liknar en celica rätt mycket faktiskt, men så har den turbo o allt sånt.. Tycker den är så jäkla cool på något vis.
Men jag kan säga att Celica & Calibra gillar jag inte alls! jag vet inte vad det är men tycker dom är fula..
Kom gärna med åsikter o förslag!
Bilen ska inte trimmas(inte direkt iallafall, sportluftfilter och avgasrör räknas inte som trim anser jag...) och möjligtvis "stylas" lite utvändigt.. kommer bli fälgar i framtiden iallafall..
Inte allt för mycket med andra ord..