2579
Sök

Färg, rost,mm

85 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
Tjeanre har tängt att fixa lite med fäg och så. Jag vill ha en trissa som man kan köra med borr maskin. Vad heter dom?? kan man få nått tips på nån som e bra. typ nått art.nr ifrån biltema katalogen eller något.
Kan man ha dom på en gång så det blir plåtrent eller ska man tänka på någe spe.??

Har lite små rostjobb på bilen med. typ ta trissan så det blir plåtrent , på med zinkfärg eller nån rost skydds färg.torka , på med spackel torka. våtslipa,. Hur våtslipar man ?? var får man tag på våtslipspapper. vad ska man ha för grader på dom??  på med grundfärg sedan vanlig färg och sedan klarlack?? eller vad tycker ni.??

1 339 Inlägg
1 november 2009
Roterande stålborste?

Har jag förstått det rätt så vill du laga lite rost, eftersom det enligt dig är "små rostjobb" så ska du nog inte använda en roterande stålborste. Jag tycker du ska använda slipstift som du också kan montera på borrmaskinen. När du har fått bort färgen så att du har plåt (och en del rostporer troligtvis) så tar du en punktbläster och blästrar bort rostporerna som är små svarta prickar.

När du sen har en helt plåtren yta sprutar du på washprimer och efter det kan du lägga på spackel/filler eller vad du nu kan tänkas behöva använda för att då sedan spruta på lacken i bilens kulör.

Du kan få tag på våtslippapper på Biltema, brukar köpa små "våtslipspapper-kit" som innehåller allt från 240-1000 (inte alls säker på siffrorna). Du använder våtslippapper som vanligt slippapper bara det att våtslippapperna ska vara blöta.

5 Inlägg
1 november 2009
våtslip kan du köpa på www.bilfarg.se där hittar du även washprimer grundfärg billack mm smile

Sök