p12 skrev:
rybbe skrev:
Sheba skrev:
Jag har aldrig blivit tillfrågad om mina gymnasiebetyg, och inte heller har någon undrat vilken linje jag gick när jag varit på intervju. Det beror väl lite på vad du söker för jobb, antar jag. Har varit nätverkstekniker, suttit i kundtjänst(undvik!), montör, resande installationstekniker och idag är jag lagerchef.
Om du har någon yrkesförberedande gymnasieutbildning kan den ju spela roll, men för mig som gick handel så har det verkligen inte gjort någon skillnad, så man ska inte deppa ihop om man har slängt bort sin tid på gymnasiet. Man kan få jobb ändå, och bra jobb dessutom. Allt handlar om att visa framfötterna, få bra referenser och kunna sälja sig själv.
Har faktist aldrig heller fått frågan om några gymnasietbetyg eller ens haft med mig dom när jag varit på någon intervju. Har ändå haft jobb hela tiden sen jag gick klart gymnasiet.
Gick fordonsprogrammet, personbilsmekaniker i gymnasiet 3 år. Har jobbat lite till och från på en bilverkstad men jobbade heltid 3 år på Pininfarina i Uddevalla. (bygger den äckligt bilen Volvo c70)
Efter 3 år där tänkte jag om lite och fick med lite tur ett jobb på Västra götalands regionen i vänersborg och har sen dess arbetat i regionens hus i vänersborg med E-handel och produktkategorisering.
Sitter på mitt kontor just nu
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
man behöver bra betyg om man ska plugga vidare efter gymnasiet...
Jaja det är naturligtvis helt sant!.
Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld