2891
Sök

Vad jobbar alla med??

Finntrollet
640 Inlägg
24 maj 2011
står bakom Hobbydisken i en Leksaksbutik.
kränger Rc så gott det går.

Jo vars.

1 624 Inlägg
24 maj 2011
Nissens, återförsäljare av hela kylsystem, ac m.m. till i stort sätt allt, mestadels bilar och maskiner.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 maj 2011
Rörmokare...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
24 maj 2011
reaser skrev:
110% smått arbetslös:/ ett tips till er yngre som inte vill gå i skolan utan struntar i gymnasiet...TÄNK OM!

Jag har aldrig blivit tillfrågad om mina gymnasiebetyg, och inte heller har någon undrat vilken linje jag gick när jag varit på intervju. Det beror väl lite på vad du söker för jobb, antar jag. Har varit nätverkstekniker, suttit i kundtjänst(undvik!), montör, resande installationstekniker och idag är jag lagerchef.

Om du har någon yrkesförberedande gymnasieutbildning kan den ju spela roll, men för mig som gick handel så har det verkligen inte gjort någon skillnad, så man ska inte deppa ihop om man har slängt bort sin tid på gymnasiet. Man kan få jobb ändå, och bra jobb dessutom. Allt handlar om att visa framfötterna, få bra referenser och kunna sälja sig själv.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

614 Inlägg
24 maj 2011
Sheba skrev:
reaser skrev:
110% smått arbetslös:/ ett tips till er yngre som inte vill gå i skolan utan struntar i gymnasiet...TÄNK OM!

Jag har aldrig blivit tillfrågad om mina gymnasiebetyg, och inte heller har någon undrat vilken linje jag gick när jag varit på intervju. Det beror väl lite på vad du söker för jobb, antar jag. Har varit nätverkstekniker, suttit i kundtjänst(undvik!), montör, resande installationstekniker och idag är jag lagerchef.

Om du har någon yrkesförberedande gymnasieutbildning kan den ju spela roll, men för mig som gick handel så har det verkligen inte gjort någon skillnad, så man ska inte deppa ihop om man har slängt bort sin tid på gymnasiet. Man kan få jobb ändå, och bra jobb dessutom. Allt handlar om att visa framfötterna, få bra referenser och kunna sälja sig själv.

Har faktist aldrig heller fått frågan om några gymnasietbetyg eller ens haft med mig dom när jag varit på någon intervju. Har ändå haft jobb hela tiden sen jag gick klart gymnasiet.

Gick fordonsprogrammet, personbilsmekaniker i gymnasiet 3 år. Har jobbat lite till och från på en bilverkstad men jobbade heltid 3 år på Pininfarina i Uddevalla. (bygger den äckligt bilen Volvo c70)

Efter 3 år där tänkte jag om lite och fick med lite tur ett jobb på Västra götalands regionen i vänersborg och har sen dess arbetat i regionens hus i vänersborg med E-handel och produktkategorisering.
Sitter på mitt kontor just nu big_smile

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

Lady_Luck_
24 maj 2011
Butiksbiträde på en Mack i Bankeryd smilesmile

711 Inlägg
24 maj 2011
Har vart arbetslös i 7 månader,har precis börjat på pappersmassafabrik som varar 3månader.
Rattar där en volvo L220F.

Dope MF
213 Inlägg
24 maj 2011
Arbetslös vvs-lärling.. Men lägger nog ner det yrket nu och satsar på något annat då alla företag jag kontaktat verkar så negativa till lärlingar, eller haft dåligt med jobb.

Gått hemma i ett år nu ungefär, med vissa undantag för kortare jobb på några veckor..

Funderar på om man skall satsa på IT-branchen (farsan är IT-tekniker sen jag var liten) eller om man skall utbilda sig till bilmek?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 maj 2011
Gnomen skrev:
Arbetslös vvs-lärling.. Men lägger nog ner det yrket nu och satsar på något annat då alla företag jag kontaktat verkar så negativa till lärlingar, eller haft dåligt med jobb.

Gått hemma i ett år nu ungefär, med vissa undantag för kortare jobb på några veckor..

Funderar på om man skall satsa på IT-branchen (farsan är IT-tekniker sen jag var liten) eller om man skall utbilda sig till bilmek?

Fan då är du i fel stad, här finns att göra verkar det som.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Dope MF
213 Inlägg
24 maj 2011
RD_87 skrev:
Gnomen skrev:

Fan då är du i fel stad, här finns att göra verkar det som.

Ja, finns inga jobb i kommunen jag bor.. Har vell sökt lärlingsplats på en 40 företag runt om i värmland.

YIT som jag gjorde all praktik på, samt sommarjobb, lovade mig en lärlingsplats då de gillade mig och tyckte jag skötte mig. Men det rann tyvärr ut i sanden av någon anledning. Så det stället har jag lagt ned =/

1 624 Inlägg
24 maj 2011
starta eget? ryck & knyck AB

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
24 maj 2011
Lagerarbetare/verkstadsarbetare smile

Delta_Rebel
24 maj 2011
Rekondare på Brandtbil(Volvo/Renault) här i stan:)

502 Inlägg
24 maj 2011
Snart grävmaskinist.

557 Inlägg
26 maj 2011
Jag jobbar som Kärnkraftstekniker.

89 Inlägg
26 maj 2011
Snart bilskadereparatör...

Norrlänning
643 Inlägg
26 maj 2011
Sambandsoperatör på Marinens Radio (försvaret)

551 Inlägg
27 maj 2011
rybbe skrev:
Sheba skrev:
reaser skrev:

Har faktist aldrig heller fått frågan om några gymnasietbetyg eller ens haft med mig dom när jag varit på någon intervju. Har ändå haft jobb hela tiden sen jag gick klart gymnasiet.

Gick fordonsprogrammet, personbilsmekaniker i gymnasiet 3 år. Har jobbat lite till och från på en bilverkstad men jobbade heltid 3 år på Pininfarina i Uddevalla. (bygger den äckligt bilen Volvo c70)

Efter 3 år där tänkte jag om lite och fick med lite tur ett jobb på Västra götalands regionen i vänersborg och har sen dess arbetat i regionens hus i vänersborg med E-handel och produktkategorisering.

man behöver bra betyg om man ska plugga vidare efter gymnasiet...

Haters gonna hate.

614 Inlägg
27 maj 2011
p12 skrev:
rybbe skrev:
Sheba skrev:

man behöver bra betyg om man ska plugga vidare efter gymnasiet...

Jaja det är naturligtvis helt sant!.

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

79 Inlägg
27 maj 2011
Börjar jobba på scania V25 som resevdelsman.

(tycker reserdelskvinna låter så fel roll )
Senast redigerat av sockeers (27 maj 2011)

Sök