3260
Sök

Går det att färga en bilmatta?

1 892 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
hallå, kan man färga om sin bilmatta man har i bilen??
menar denna

->
https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/large/794646_wqq1ye.jpg

Mvh/Mats

tobbe91
2 november 2009
brukar fungera på hatthyllor så det skall säkert även fungera på bilmattor smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 november 2009
Ja TROR att de finns textil färg på spray burk, vet i alla fall att de finns färg till skinn. Va ska du ha för färg då:)?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 892 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
jasså det finns textilfärg.. intessant..
jag vill ha den svart...  :S

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 november 2009
Det finns ett par trådar om detta innan, där har dom kommit fram till att det finns färg på burk för tyg, men ingen har kommit med ett vettigt svar som tillverkare eller var det finns att köpa:P men googlar du lite så kanske du hittar nåt:)

1 581 Inlägg
2 november 2009
Återkom gärna med bildresultat

1 892 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
det kommer jag absolut göra, fanns mer siriös färgning här
http://www.herdins.se/   http://www.nitor.se

min mor har en stor pannmur då hon greja med växtfärgning förr, ska be henna om råd o hjälp om detta kan färgas genom ett stort bad i pann mur smile
återkommer så fort jag vet nå mer smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 november 2009
Jo det finns färgning genom att tvätta oxkså, det är nog det vanligare alternativet. Men att jag tänkte på spray burk var för att det skulle vara smidigare i ditt fall:) Men har du tillgång till att tvätta/bada mattan så är det ju inga problem:)

1 892 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
tack för alla råd o tips, ska ta tag i detta när nån dag,  svart skulle vara klart snyggare tror jag.
smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 november 2009
Svart är alltid bättre:) men som sagt, vi vill se resultatet:) skulle också behöva färga lite grejer

1 581 Inlägg
2 november 2009
Färgar lätt min matta om du får ett schysst resultat. Håller på o göra det mesta svart/kolfiber i min bil så mattorna vore ju great!

455 Inlägg
3 november 2009
har sett på tv att folk använder vanlig spray färg men vet inte hur det blir!.....? såg bra ut på tv åtminståne

>syns man inte finns man inte<

270 Inlägg
3 november 2009
Jag Änvände vanlig färg på burk och en diskborste för att få ner de i mattan! Har funkar skit bra än så länge

1 892 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Färg på burk låter riktigt simpelt.. nästan för enkelt, tror inte det håller sig lika bra som om man "värmer" in färgen med vatten,  ska ringa min mor direkt o höra om pannmurten finns kvar smile gör den det ryker alla mattor ut big_smile

270 Inlägg
3 november 2009
krutmats skrev:
Färg på burk låter riktigt simpelt.. nästan för enkelt, tror inte det håller sig lika bra som om man "värmer" in färgen med vatten,  ska ringa min mor direkt o höra om pannmurten finns kvar smile gör den det ryker alla mattor ut big_smile

Jaa vist gör de! men mitt har hållt hela sommaren... aa de låter ju väldigt effektivt iaf:D

NissanMotorsport
3 november 2009
ska testa på 740in min å sprya med vanlig svart färg + diskborste, kanske gör detta imorn smile ska ja lägga upp bilder här isåfall? om de går bra för trådskaparen smile

1 892 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
det går heee´mskt bra för min del big_smile

NissanMotorsport
3 november 2009
okej smile blir att åka till OK imorn och köpa lite vanlig sprayfärg, silver och svart.. tänkte exprimenterade lite me en silverrand över mattan eller liknande smile får se hur de går..

1 581 Inlägg
27 november 2009
Hur har det gått?

387 Inlägg
27 november 2009
funkar bra med spraybruk  till hatthyllor å sånt men nog inte till mattor för färgen släpper av när du rör i mattan sen med foten tex å det blir nt snyggt sad

Sök