3013
Sök

Problem att köra Fallout 1 & 2

RM-operatör
667 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Gjorde tidernas fynd på ÖB igår tyckte jag, "Fallout collection", bestående av Fallout 1, 2, och Tactics, 49:-!

Eftersom Tactics inte känns rätt så har jag bara installerat 1 & 2, vilket gick fint.
Startar upp spelen med Kompabilitet på 256 färger och 640x480-upplösning, videoklippen fungerar kanonbra, men sista "bilden" från sista klippet fastnar liksom när jag kommer till menyn, och har fel färger.
När jag trycker mig förbi det, "N" och sedan "T", så får jag se ett fint klipp igen, och därefter blir det samma fenomen igen med bild och färg.

Någon som har tips?
Går inte alls att köra i 98-läge, bara 95 som det går igång på, och alla drivisar är uppdaterade.
3Ghz processor, 4GB ram, Nvidia GeForce GS7600 och 10gb ledig HDD borde räcka till tycker jag. Kör på XP Pro SP1. SP 2och 3 är uteslutet.

EDIT: Justerat lite siffror.
Senast redigerat av ShyGuy (3 november 2009)

9 108 Inlägg
3 november 2009
Sjukt bra spel wink Konstigt att det inte funkar för dig, jag har kört Fallout 2 med XP pro. Möjligt att det behövs någon patch.. Googlade lite utan något vidare resultat men det finns många träffar..

huh?
10 427 Inlägg
3 november 2009
Om spelen stödjer att man bara kör i Dos så kan du ju testa DoxBox (en Dos-emulator för XP).
Kanske funkar bättre där smile

http://www.dosbox.com/

Edit:

Kom ihåg att välja Humongous i installationen för nåt av spelen. 700mb eller liknande!
Jag och brorsan tyckte det var läskigt stort när vi installerade det för länge sen tongue
Senast redigerat av steifan (3 november 2009)

9 108 Inlägg
3 november 2009
Enligt min googling så funkar dom inte i Dos/Dosbox.

Körv
3 535 Inlägg
3 november 2009
Varför inte SP2 och eller SP3?

Truckdriving Man

RM-operatör
667 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
Steifan> Kan inte välja någon installationsstorlek, så det är nog den största direkt.

MilleN> Det är bland de bästa spel som gjorts! Tät historia och shysst upplägg! Har läst igenom nästan alla relevanta FO-trådar och länkar jag hittat på forum, men inte funnit något svar. Nej Dosboxen var en återvändsgränd, försökte men det sket sig direkt, den försökte inte ens starta upp.

decib3l> För att när jag körde in SP3 sist, så krashade datorn. Den kastar ju om systemfilerna väldigt mycket, och det blev lite för instabilt då. Efter 3 timmar på "laddskärmen", så var det bara att inse att det var kört.
SP2 har jag helt enkelt inte, och kan inte hitta den på Windows sida för tankning heller.

1 045 Inlägg
5 november 2009
klart bästa spel som gjorts.
gå in på www.nma-fallout.com och kika i forums delen, dom vet säkert.
men prova tanka uppdatering till spelet om det inte är nyaste,
körde detta spel på xp och vista har jag för mig utan problem,

Körv
3 535 Inlägg
5 november 2009
ShyGuy skrev:
decib3l> För att när jag körde in SP3 sist, så krashade datorn. Den kastar ju om systemfilerna väldigt mycket, och det blev lite för instabilt då. Efter 3 timmar på "laddskärmen", så var det bara att inse att det var kört.
SP2 har jag helt enkelt inte, och kan inte hitta den på Windows sida för tankning heller.

Aha jag förstår smile

Truckdriving Man

9 108 Inlägg
5 november 2009
Du har ingen gammal dator ståendes som du kan slänga in 98 på då? wink

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
9 november 2009
har du provat att bara installera om det? har för mig att även installationsprogrammet är lite dodgigt.
har även för mig att det ska följa med en skiva till i collection lådan som det ska finnas patcher och dylikt på.

i vilket fall som helst måste du patcha det. 1.0 versionen av både 1&2 är fruktansvärt buggat.
Senast redigerat av Scorn89 (9 november 2009)

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

Stolt RHD Fjant
130 Inlägg
10 november 2009
Edit: såg kompabilitet vart testat. i rest my case
Senast redigerat av Koxen (10 november 2009)

Sök