Höga HC värden är alltid katten, sen att CO har dragit iväg, kanske är nåt annat fel..koppla in datorn och kolla så Luftmasse mätarn är ok, eller tanka E85..
Det kan inte vara så enkelt att den inte var tillräckligt varmkörd som han på verkstan trodde? Hade ju bara 1 km mellan jobbet och besiktningen och de var 1 grad ute...
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ja håller med, prova en besiktning till innan du gör något. Kör nån mil så e du på den säkra sidan, på min trimmade 945 har jag med fått på höga värden, både hc och co precis som du men det funkar att tanka i 50% E85;)
Ja håller med, prova en besiktning till innan du gör något. Kör nån mil så e du på den säkra sidan, på min trimmade 945 har jag med fått på höga värden, både hc och co precis som du men det funkar att tanka i 50% E85;)
Jag har ev ett litet hål i avgasröret ja tänkte svetsa ihop, sen hälla i lite etanol och varmköra rejält innan ja testar nått mer... Men får man inte fel på lambdan om man kör på etanol?
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
din motor e ingen etanolmotor kör inte på det. svetsa hålet går ju bra men det dra oftast bara iväg lambdat-åt andra hållet. fattar inte varför killen inte varmkörde bilen, fattar inte varför inte DU gjorde det.
Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p
Du kan utan problem tanka i 25% etanol i en tank. Har själv gjort det många gånger och vet många fler som gör det innan besiktning.
Mvh/Tobias
håller med dig, gjort samma sak jag med! inget problem där inte, finns så många som säger att det inte funkar, men för en besiktning tar motorn inte skada, och motorn tar ju endå inte skada för det, bara spridarna som inte är gjorda för e85...
din motor e ingen etanolmotor kör inte på det. svetsa hålet går ju bra men det dra oftast bara iväg lambdat-åt andra hållet. fattar inte varför killen inte varmkörde bilen, fattar inte varför inte DU gjorde det.
vilken kille? ja fick inte ledigt från jobbet så ja hann varmköra ordentligt...
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Tips från mig då e att inte tanka E85 jag fick skithöga lambdavärden efter det. å det går ju inte igenom det heller.
Laga hålet e prio 1 men du borde inte få hög CO av det Hög lambda å hög HC kan du få av avgasläck men inte CO.
Varmkörning kan göra susen men CO låter extremt högt så möjligen e katten defekt. Det gå rju å skruva ur lambdan å kika lite i den e den tom så vet du att den e kass
Lite K-sprit å en ordentlig varmkörning(kör som en IDIOT) hade jag definitvt testat först.
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
...... konvererar du en saab säger vi, ex 9-3 så är det enda du byter är chip o spridare..... så den tar ju inte skada för den går få e85 o bensin...
När man chippar som du skriver.. (Programerar om som man egentligen gör).
Så ändrar man bränslemappar! Du skickar helt enkelt på mer soppa. Tankar du E85 utan ha bytt program så går den på standard mappar. Bilen går för snålt med andra ord!