3573
Sök

Pulverlackerade plåtfälgar, hur ska jag göra med muttrarna?

134 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Hallo garaget!

Har haft mina plåtfälgar på blästring och pulverlackering denna vecka. och nu slog det mig att man kanske skulle skaffa muttrar i passande färg (vit). Har hammarlack hemma men släpper inte den när jag använder muttermaskinen? alternativt är ju att färga dom när dom sitter på däcken. men risken finns ju att jag förstör den fina pulverlackeringen eller att färgen kommer i gängorna och fastnar.

Hur ska jag göra? Mvh Emil

566 Inlägg
4 november 2009
Använd inte mutterknackern, köp billiga muttrar på biltema, finns nog inte vit kanske men.

Gréve
497 Inlägg
4 november 2009
det är bara å pensla muttrarna när du har satt dit hjulen, var  försiktig så du inte kletar allt för mycket på fälgarna bara, alternativt maskera om du har ork tid å lust..  lite färg i gängorna är inte nån större fara, kan garantera att du får bort muttrarna ändå sen när du ska byta fälgar igen smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
4 november 2009
Skär av halsen på en PET-flaska (som en tratt) o trä den över muttrarna och spraya muttrarna på plats wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

134 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Aerocombi skrev:
Skär av halsen på en PET-flaska (som en tratt) o trä den över muttrarna och spraya muttrarna på plats wink

Vill inte få nån hammarlack på fälgarna alls, bra tips annars wink Tror jag sprutar lite innan jag sätter på dom och penslar efter om något har lossnat

Xenoholic
2 559 Inlägg
4 november 2009
Audion skrev:
Aerocombi skrev:

Vill inte få nån hammarlack på fälgarna alls, bra tips annars wink Tror jag sprutar lite innan jag sätter på dom och penslar efter om något har lossnat

Funkar rätt bra om man håller nära och är försiktig annars faktiskt wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

bonntrimmare
655 Inlägg
4 november 2009
lite offtopic men vad kostar det att pulverlacka?

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
4 november 2009
mutterknackare är inget å ha till annat än plåtisar å billiga alufälgar^^

V8 - 4 Life

134 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
BOLUND skrev:

Kände han som gjorde det så det kostade bara 400:- antar att det kostar mer hos ngn annan.

bonntrimmare
655 Inlägg
11 november 2009
Audion skrev:
BOLUND skrev:

Kände han som gjorde det så det kostade bara 400:- antar att det kostar mer hos ngn annan.

är det per fälg lr alla? tongue

664 Inlägg
11 november 2009
Mrjockos skrev:
mutterknackare är inget å ha till annat än plåtisar å billiga alufälgar^^

jag har då dragit fast nå fälgar som kostade 7500 kr st på en Audi Q7 med muttermaskin, och det var inget problem, man måste ha lite känsla, som kanske inte vissa har dom tongue.

Sök