3356
Sök

Orolig.. Svara Mej Snälla..!

54 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
ja har hört att växelådan på saab å speciellt på saab 9-3 2000 års växel låda går sönder mällan 15 000 å 18 000 mil.. jag vet inte om de är sant.. så tacksam för alla svar ja kan få..
MVH

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
14 maj 2006
Hm nej de har inte hänt på vår iallafall...och vår har gått ca 24.... funkar lika fint som den gjorde när den var ny

Allt för den där jävla hatten!

Mr,
219 Inlägg
14 maj 2006
Sluta tro på alla rykten om saab lådor. Finns inga mil där den rasar allt hänger på hur du själv behandlar din låda..

BMW Power
2 362 Inlägg
14 maj 2006
Svärd skrev:
Sluta tro på alla rykten om saab lådor. Finns inga mil där den rasar allt hänger på hur du själv behandlar din låda..

Exakt smile är precis som alla andra lådor, kan ge upp tidigt eller ej, beror på hur du behandlar den.

BMW, bogsering med wire :/

764 Inlägg
14 maj 2006
EmIr skrev:
ja har hört att växelådan på saab å speciellt på saab 9-3 2000 års växel låda går sönder mällan 15 000 å 18 000 mil.. jag vet inte om de är sant.. så tacksam för alla svar ja kan få..
MVH

Beror kanske lite på hur man behandlar den.....

TeQuilla

54 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
okey.. men de e så många som snackar om de ena e dåligt å andra e dåligt å så vidare..
var lite orolig att de var så som alla sa.. men nu kan man andas ut lungt.. Tack alla..!

582 Inlägg
14 maj 2006
Det är nog precis vad andra säger! beror på hur bilen har hanterats. jag blåste lådan i min Cossie jag hade förut, på grusväg med 215/40 17"!!! det bara small så vips hade jag en växel mindre! hade provat och lekt förut på grus och då fanns det inte en tillstymmelse till fäste men den här gången blev det grinigt! det var en spänning/spricka i tvåans drev tror jag. men det var snart fixat! kulpenat och stabilt! blev inte dyrt heller för jag gjorde jobbet själv och köpte beg delar förutom synkringar! jag vet att man hört att saab inte kan bygga växellådor men hur många är det inte som bara ställt upp trycket i sin gamla saab och trott att resten ska hålla??  KÖR HÅRT!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Avstängd
257 Inlägg
14 maj 2006
Svärd skrev:

Japp de gäller alla bilar. du kan ju tex köpa en sportbil för ett x-antal mille & den kan hålla i 20år eller 20min. beror på hur man behandlar sin bil

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

767 Inlägg
736 Inlägg
14 maj 2006
Kör man med orginalprestana så ska lådorna hålla... en kompis växlade sin farsas 93 aero från tvåan till trean utan koppling när han övningskörde...HA ha Ha men den fungerade fint efter det...

54 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
hahaha.. gör man sånna tababr bord ede hålla för mkt annat oxå..

10 287 Inlägg
14 maj 2006
Emir måste lära sig att skriva topics som har med ämnet att göra.

Usel topic, tråd låst.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök