ja har hört att växelådan på saab å speciellt på saab 9-3 2000 års växel låda går sönder mällan 15 000 å 18 000 mil.. jag vet inte om de är sant.. så tacksam för alla svar ja kan få.. MVH
ja har hört att växelådan på saab å speciellt på saab 9-3 2000 års växel låda går sönder mällan 15 000 å 18 000 mil.. jag vet inte om de är sant.. så tacksam för alla svar ja kan få.. MVH
okey.. men de e så många som snackar om de ena e dåligt å andra e dåligt å så vidare.. var lite orolig att de var så som alla sa.. men nu kan man andas ut lungt.. Tack alla..!
Det är nog precis vad andra säger! beror på hur bilen har hanterats. jag blåste lådan i min Cossie jag hade förut, på grusväg med 215/40 17"!!! det bara small så vips hade jag en växel mindre! hade provat och lekt förut på grus och då fanns det inte en tillstymmelse till fäste men den här gången blev det grinigt! det var en spänning/spricka i tvåans drev tror jag. men det var snart fixat! kulpenat och stabilt! blev inte dyrt heller för jag gjorde jobbet själv och köpte beg delar förutom synkringar! jag vet att man hört att saab inte kan bygga växellådor men hur många är det inte som bara ställt upp trycket i sin gamla saab och trott att resten ska hålla?? KÖR HÅRT!
Kör man med orginalprestana så ska lådorna hålla... en kompis växlade sin farsas 93 aero från tvåan till trean utan koppling när han övningskörde...HA ha Ha men den fungerade fint efter det...