Hallå!
Nu söker jag några turbo experter som man själv inte är..
Motorelektronik lampan började lysa och jag diagnoserade bilen, Fick upp en felkod på Magnetventilen/Turbotrycksventilen..
Köpte ut en ny magnetventil och monterade, släckte lampan och när man åkte hem tändes lampan igen
Bilen går i ett så kallat nödläge och blir slö, turbon och bilen i övrigt går riktigt bra ända fram till att nödläget slås i och bilen blir som sagt slö!
Som sagt har magnetventilen bytts ut och börjar fundera om alla vaccum slangarna sitter rätt och är dragna rätt nu
och även vad fler alternativ det finns att fixa felet eller va jag ska kika efter.. om en spricka i en slang finns, tänds då lampan och varnar för magnetventilen då slangarna går igenom den, den skysterar ju tryck osv??
Hur mycket behövs för att lampan ska tändas, ett litet hål eller en stor spricka i en slang..?
Felsöker och får endast upp ett fel på magnetventilen så den hittra ju inga andra fel så som läckage eller att den tappar tryck vid någon slang..
Hoppas det blev något vettigt skrivet men hoppas jag kan få någon hjälp!
Ska åka in till en verkstad så får de kolla lite närmre nu på måndag.. men söker nu eran hjälp om någon kan ha erfarenhet av detta..
Håller tummarna!
Mvh Kim