2924
Sök

Värdera motorbyte

12 086 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
Vad är rimligt att ta betalt för att byta motor på en Audi A4 1.8?
Är de något spec jävulskap man bör räkna in?

Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
6 november 2009
Räkna med att det tar en hel dag minst, och du vill väll ändå ha hyfsad timlön. När jag bytte motor i min bil tog det 10 timmar. Var första gången så var väll inger rekord tid:p Men säg att man vill ha 200:- i timmen, det är ju 2000:-... Så hade nog tagit något mellan 1500:- och 2000:- om jag skulle göra det åt någon.

Visst är det någon man känner och han ska vara med och hjälpa till så skulle man ju gå ner i pris. Eller rent av göra det gratis om det är en kompis, det är ju kul att skruva;)

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

12 086 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
Jag tänker som dig, men så ringde jag audiverkstan här.. mellan 15-20 om de bara är att skifta sa de.
Så jag tänkte lägga på en tussing tongue 3k låter som en bra deal.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 november 2009
Alltid 50% av verkstadspriset ^^

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 814 Inlägg
8 november 2009
I detta fall betalar han 20% av priset hos verkstaden. Låter billigt tongue

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
9 november 2009
Jag skulle säga ca 5-7k.

Sen är ju frågan vem som står för olja, glykol etc etc som går åt.
Men är det en bra kompis gäller givetvis inget sånt. wink

12 086 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
sirmiro skrev:
Jag skulle säga ca 5-7k.

Alltså man får tänka lite såhär oxå, bilen är värd kanske 20k. Sen att audiverkstan tar lika mkt för ett byte gör ju att man inte lämnar in den hos dom tongue

3000kr är förståss för mitt jobb inget annat, och jag kommer uppskattningsvis jobba för 300kr/h vilket är helt ok för mig.

Körv
3 535 Inlägg
9 november 2009
JapMax skrev:
sirmiro skrev:
Jag skulle säga ca 5-7k.

Alltså man får tänka lite såhär oxå, bilen är värd kanske 20k. Sen att audiverkstan tar lika mkt för ett byte gör ju att man inte lämnar in den hos dom tongue

3000kr är förståss för mitt jobb inget annat, och jag kommer uppskattningsvis jobba för 300kr/h vilket är helt ok för mig.

Du har ju förresten inte massa kostnader som en verkstad har, skatt, försäkring, lön osv. Så det är ju klart du inte behöver ta så blodigt mycket betalt tongue

Truckdriving Man

135 Inlägg
9 november 2009
En auktoriserad Audiverkstad tar nog en ca 1500kr i timmen för sånt arbete.

Sök