3012
Sök

Rengöra Öppen Luftfilter?

22 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
HEJ!
hur ska jag rengöra luftfiltret? (öppen KCR)
kan jag typ "tvätta" den i rinnande vatten eller ska jag bara blåsa bort skiten med luftpistol?
tack för alla svar!

1 489 Inlägg
14 maj 2006
Det finns speciell rengöringsolja till filtrena. Kolla där du köpte det.

( Det heter Öppet filter inte Öppen filter tongue )

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 079 Inlägg
15 maj 2006
använd inte tryckluft du blåser sönder filtret, som sagt det finns kit med rengöringsvätska och filterolja att köpa. Man sprutar på rengöringsvätskan och låter det verka lite sen tar du och tvättar det i rinnande varmvatten, skaka av det som går och låt filtret torka över natten i rumstemperatur, sen har man på filterolja, obs ha inte på för mkt ska vara lagom mkt så det inte är massa överflöd. Det sista du vill är att få det i insugsluften.
Senast redigerat av ruhler (15 maj 2006)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

35 Inlägg
7 november 2006
Spelar det någon roll om man har kn`s filterrengöring till jr´s filter!

35 Inlägg
7 november 2006
Ingen som vet något om detta?
Menar att det kan vara olika material i olika filter som inte tål alla rengöringsmedel!

Dude
197 Inlägg
7 november 2006
testa cilit bang.. det funka bra på mitt filter

Ät aldrig snö som blivit gul!

5 710 Inlägg
9 november 2006
rallyjocke skrev:
Spelar det någon roll om man har kn`s filterrengöring till jr´s filter!

Nej det funkar utmärkt.
Lite av same shit....different name

MVH Jonas
..............

835 Inlägg
9 november 2006
jag ska rengöra mitt JR filter, de ska man gö va 1000'e mil va? lika bra innan vintern...
köpte till rengöringsspray osv. på speedparts.

5 710 Inlägg
9 november 2006
Epitaph skrev:
jag ska rengöra mitt JR filter, de ska man gö va 1000'e mil va? lika bra innan vintern...

Beror på hur det sitter och i vilken miljö man kör i.

Men på din bil kan det vara lagom med 1000 mil/1gg om året OM du har kvar skyddsplasten undertill samt innerskärm och mestadels inte åker grusväg.

MVH Jonas
..............

835 Inlägg
9 november 2006
jonTe skrev:
Epitaph skrev:

Beror på hur det sitter och i vilken miljö man kör i.

Men på din bil kan det vara lagom med 1000 mil/1gg om året OM du har kvar skyddsplasten undertill samt innerskärm och mestadels inte åker grusväg.

underplasten har jag tok-ryck-förstört för länge sen, jävla ankarmutter-kopior som håller fast dem asså, höll på att läggas in på beckonberga....men de går väll att lirka fast iofs. åker väl på nu innan vintern.... o snön.

hur viktiga är dem för filtret....om man inte kör mycket på grusväg?
förstår ju iofs. att det är bättre om man har dem på för de sitter väl typ en "luftledare" på den vänstra på 9000..... dvs. en bulle som leder luften in i filtret.

5 710 Inlägg
10 november 2006
Plasten på undersidan är viktig för att skydda filtret OCH för att leda luften igenom kylen på rätt sätt.

MVH Jonas
..............

1 581 Inlägg
23 december 2009
Någon som vet var man kan köpa rengöringskit utan att de kostar 130 kr i frakt? Kändes inte så frestande att köpa rengöringskit för 149 kr hos bsr och frakt på 121 kr.

Sök